لاوروف: ترامپ با ایده «جنگ‌طلب‌ها» درمورد ایران مخالف است

وزیر امور خارجه روسیه از اصرار برخی از مقامات آمریکایی بر روی گزینه نظامی در منطقه انتقاد کرد و گفت که ترامپ با این ایده مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه از اختلاف نظر رئیس جمهوری آمریکا با برخی از مقامات سیاسی این کشور در مورد ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، لاوروف شامگاه سه‌شنبه (یک مرداد) در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکای لاتین و شبکه «آر.تی» گفت که شمار زیادی از «جنگ‌طلب‌ها» در واشنگتن به دنبال حل مشکل آمریکا با ایران از طریق گزینه نظامی هستند.

او ادامه داد: «ولی ما هیچگونه رغبتی از سوی رئیس جمهور دونالد ترامپ در این باره ندیدیم. فکر نمی‌کنم که او چنین دیدگاه‌هایی [در رابطه با ایران] داشته باشد».

لاوروف از اینکه یک سری از مقامات سیاسی آمریکا چنین ایده‌ای در قبال ایران دارند، ابراز تأسف کرد و گفت: «معتقدم که این مسئله تحول بسیار خطرناکی است».

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بارها از تلاش عده‌ای در داخل و خارج از آمریکا که از آن‌ها به عنوان «تیم ب» یاد می‌شود، برای جنگ‌افروزی در منطقه انتقاد کرده است.

اشاره ظریف به «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی و «بن سلمان» است که همواره به دنبال اتخاذ مواضع جنگ‌طلبانه در منطقه غرب آسیا بوده و هستند.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا