۶ هزار فرصت شغلی در روستاهای آذربایجان‌شرقی ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: پارسال حدود ۶ هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی این استان ایجاد شد.

احد حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد شغل در قالب تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر  ۳۳۷ میلیارد تومان حاصل شد که مجموع سهم آذربایجان شرقی از این اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

وی توجه به ایجاد و پایداری اشتغال در روستاها را یکی از اهداف مهم و محوری دولت دوازدهم بیان و اضافه کرد: همسو با سیاست های دولت در آذربایجان شرقی نیز طی سال های اخیر توجه ویژه ای به این بخش از اشتغال شده است.

حسینی به وجود  ۱۵۰ هزار بیکار در آذربایجان شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ بیکاری این استان از ۱۱.۹ درصد به ۱۰.۹ درصد در آخر سال گذشته رسید و اکنون نیز به ۱۰.۲ درصد کاهش یافته است.

 وی گفت: بیش از ۳۹  درصد شاغلین آذربایجان شرقی در بخش صنعت، ۷حدود ۲۰ درصد در بخش کشاورزی و حدود ۵۰ درصد نیز در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

حسینی وجود ۳۷ شهرک صنعتی و ۱۷ ناحیه صنعتی در استان را ظرفیتی بسیار مهم و زیربنایی برای اشتغال زایی دانست و گفت: با وجود این امکانات در استان باید از سرمایه گذاران استقبال کرده و زمینه را برای اشتغال فراهم کنیم.  

وی تلاش برای کاهش تنش‌های کارگری در استان را از جمله اولویت های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و افزود: طی سال‌های گذشته چند واحد حساس در استان وجود داشت که کارگران این واحدها مقابل استانداری و فرمانداری تجمع می کردند و پیگیر مطالباتشان بودند و از جمله آن‌ها شرکت ماشین آلات صنعتی مجتمع تراکتورسازی بود که با پیگیری‌های لازم، این کارخانه به مجتمع  بازگردانده شد و اکنون هیچ مشکلی در این کارخانه وجود ندارد.  

حسینی ادامه داد: اکنون در واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی از بابت تامین مواد اولیه نگرانی داریم که لازم است دولت در این خصوص اقداماتی را انجام دهد تا شاهد تعدیل نیرو و کاهش تولیدات نباشیم.  

وی با بیان این‌که در سال جاری ایجاد ۵۵ هزار فرصت شغلی در استان پیش بینی شده است، گفت: تحقق این امر نیازمند حمایت از سرمایه گذاران و فراهم کردن امکانات و بسترهای لازم در بخش های مختلف اقتصادی استان است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا