پژوهشگران بدنبال راهکاری برای کاهش سرعت تبخیر آب دریاچه ارومیه باشند

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: دولت از طرح های پژوهشی کارآمد حمایت می کند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پیمان آرامون در چهارمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد  با اشاره   به اینکه علی رغم تاکید مقام معظم رهبری به ارتباط بین علم و صنعت تاکنون گام مهمی در این حوزه برداشته نشده است تصریح کرد: متاسفانه آنچه در علم و دانشگاه به دست می آید در صنعت به کار گرفته نمی شود که این خود دلیل محکمی بر عدم رشد اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به ارتباط بین صنعت و شیمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در آذربایجان غربی چند کارخانه پتروشیمی و آزمایشگاه شیمی وجود دارد نیاز است به شیمی کاربردی و طرح های ارائه شده در این حوزه بیش از گذشته توجه شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی یادآور شد: با توجه به شدت بارندگی ها در استان عمر رنگ های بکار رفته در خط کشی جاده ها بسیار کم است بنابراین با استفاده از علم شیمی می توان انقلابی در صنعت رنگ های ترافیکی دراستان ایجاد کرد.

وی ادامه داد:  به دلیل تبخیر بالای آب دریاچه ارومیه و حوضه های آبریز آن پژوهشگران و شیمی دانان نیاز است بدنبال راهکاری در خصوص کاهش سرعت تبخیر آب دریاچه ارومیه باشند تا از روند سرعت تبخیر آب موجود در دریاچه جلوگیری شود و در این راستا دولت نیز از طرح های کمکی در این حوزه استقبال می کند.

آرامون با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به دلیل  موقعیت جغرافیای خاصی که دارد بستر مهمی برای انجام تحقیقات و مطالعات علمی است اظهار کرد: باید با استفاده از منابع طبیعی استان و استفاده از یافته های علمی به روز شیمی، بستر رونق تولید و اقتصاد استان که باعث اشتغال در استان می شود را فراهم کرد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا