پیگیری پلیس برای استفاده از سیستم هشدار سریع جاده‌ای

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از پیگیری پلیس برای استفاده از سیستم هشدار سریع جاده‌ای (RDS) برای سفرهای جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در مراسم رونمایی از استودیوی پلیس راهنمایی و رانندگی که پیش از ظهر امروز با حضور سخنگوی ناجا ، رئیس پلیس پایتخت، رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مسئولان و فرماندهان پلیس برگزار شد، گفت: انضباط مساله‌ مهمی در ترافیک است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه انضباط در حال حاضر در کشور ما خوب است، اما مطلوب و در تراز کشوری مانند جمهوری اسلامی نیست، گفت: بزودی پنج موضوع را در حوزه پلیس راهور در کل کشور ابلاغ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های جدی پلیس، مساله نظم و انضباط ترافیکی است گفت: کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش آمار جانباختگان و مصدومان حوادث نیز اولویت دیگری است.

به گفته رییس پلیس راهور کشور ، سال گذشته بیش از  ۱۷ هزار در تصادفات جان خود را از دست داده و بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر نیز مصدوم یا مجروح شده‌اند. که این آمار گرچه در مقایسه با سال ۸۵ که تعداد جانباختگان بیش از ۲۷ هزار نفر بود کاهش داشته اما همچنان نیز از نظر ما بالاست و باید کاهش یابد.

عابران، ۲۷ درصد کشته‌های تصادفات

سردار هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز ۲۷ درصد کشته‌های تصادفات عابران پیاده بوده و ۷ درصد نیز کودکان هستند، اظهار کرد: باید این آمار کاهش یابد ، کودکان بدون هیچ گناهی در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و باید به این مسائل توجه شود . باید تمام دستگاه‌ها یعنی آن ۳۳ دستگاه مسئول در حوزه ترافیک و کاهش تصادفات پای کار بیاید.

سردار هادیانفر از پیگیری پلیس برای استفاده از سیستم آر بی اف یعنی سیستم هشدار سریع جاده‌ای به خودروها از طریق رادیو خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری صدا و سیما و پلیس از این سیستم  استفاده کنیم تا نظارتمان بر جاده‌ها افزایش یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره‌ی آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سال جاری نیز گفت: برابر اعلام پزشکی قانونی در سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۴۰۰۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین سردار احمدنوریان معاون اجتماعی ناجا نیز دراین مراسم در سخنانی کوتاه گفت  امیدواریم همکاری ما با صداوسیما به حدی برسد تا بتوانیم اخبار را به شکل آنلاین به مردم برسانیم. چرا که جامعه به شدت تشنه اخبار صحیح بوده و ما باید در حوزه‌های مختلف اخبار را به شکل آنلاین به مردم مخابره کنیم.

وی با بیان این که پیشگیری باید مبنای تمام فعالیت‌های ناجا باشد، گفت: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیتی مانند همین استودیو موضوعاتی مورد علاقه و مورد نیاز مردم را به شکل لحظه‌ای برای مخاطبان ارسال کنیم.

در ادامه سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در ابتدای این مراسم با تشریح چگونگی فعالیت استودیوی پلیس ، اظهار کرد:‌ جلسات مختلفی با مسئولان صدا و سیما در این خصوص داشتیم و نمونه‌های مختلف از استودیوها در پکن، سئول، مسکو ، لیون، ملبرن و … را بررسی کردیم. در نهایت این استودیو با به‌روزترین تجهیزات رونمایی شد.

به گفته‌ی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، این استودیو از طریق فیبر نوری با صدا و سیما در ارتباط است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا