۴ هزار میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های آذربایجان‌شرقی نیاز است

 معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آسفالت جاده تبریز- زنجان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: برای روکش آسفالت جاده های استان به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز چهارشنبه در نشست پیگیری طرح های عمرانی شهرستان بناب با بیان اینکه مشکلات حوزه عمرانی شهرستان با مشکلات استان مشترک است؛ گفت: به جهت کاهش اعتبارات عمرانی نسبت به سال قبل، اعتبارات تخصیص یافته کفاف نیازهای استان را نمی کند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن تبریز- میانه بیش از ۱۵ سال است شروع شده است؛ افزود: امیدواریم این پروژه همزمان با هفته دولت به بهره برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بزرگ ترین پروژه ورزشی استان بعد از تبریز در شهرستان بناب در حال اجراست، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز بزودی شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

رحمتی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اعتبارات به هزینه های جاری تعلق می یابد؛ خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد شهرداری ها دچار مشکل مالی هستند.

وی با اعلام اینکه دولت آماده است برای پروژه های سرمایه گذاری تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد به شهرداری ها پرداخت کند، ضعف مدیریت درآمد را از دلایل مشکلات شهرداری ها عنوان کرد.

انتظار ۲۰ ساله مردم بناب برای جابجایی ترانس برق 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از شهرداری، شورای اسلامی شهر و امور برق گفت: بیست سال است نتوانسته ایم در این شهر جای یک ترانس برق را تغییر دهیم.

ضیاءالله اعزازی همچنین با انتقاد از وضعیت آسفالت خیابان ها و محلات شهر بناب خاطرنشان کرد: مشکل آسفالت مشکل ۳۰ ساله است و هر کس آمده بخشی از خیابان ها و محلات را تخریب کرده بدون اینکه به فکر مرمت آن ها باشد.

وی با اشاره به حمایت مجلس از شهرداری ها با تخصیص قیر رایگان افزود: با گذشت ۴ ماه از زمان تخصیص قیر رایگان هنوز نتوانسته ایم سهمیه قیر را جذب کنیم و باید مسئولان به موقع ضمن آماده سازی محل نسبت به جذب سهمیه قیر اقدام کنند.

اعزازی در ادامه با انتقاد از عدم جابجایی تیرهای برق در سطح شهرستان اظهارکرد: محلات زیادی در بناب با وجود گذشت ۴ سال از پرداخت خودیاری همچنان در انتظار آسفالت هستند.

وی گفت: توجه به خواسته های قانونی مردم از وظایف اصلی مسئولان است و باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

فرماندار : ۱۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی بناب هزینه شد

فرماندار بناب با اشازه به اینکه بودجه مصوب شهرستان بناب در سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، گفت: ۲۸ میلیارد تومان آن تحقق یافت که ۱۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه شد.

امین رفیعی با انتقاد از عدم رعایت چارت سازمانی در شهرداری بناب اظهارکرد: بر اساس استاندارد و چارت رسمی ۱۷۰ نفر بایستی در شهرداری بناب کار کنند که هم اکنون ۳۸۰ نفر در این سازمان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد محلات شهر بناب بافت فرسوده است؛ افزود: طرح جامع شهر بناب بیش از ۳ سال است که در حال مطالعه است و اگر برای شهر ۸۵ هزار نفری بناب مطالعه طرح جامع آن ۳ سال زمان بر باشد، باید اجرای طرح جامع تهران ۴۰ سال به طول انجامد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادانی روستاها در این شهرستان هزینه شده است؛ اظهار کرد: از آنجایی که در روستاها اعتبارات در بخش های عمرانی هزینه شده است ولی در مقابل در شهرداری برای پرداخت حقوق هزینه شده است، چهره برخی روستاهای ما به مراتب بهتر و زیباتر از چهره شهر است.

شهردار بناب: بدهی های کلان شهرداری را زمین گیر کرده است

شهردار بناب با اشاره به مشکلات آسفالت خیابان های این شهر اظهار کرد: وجود بدهی های کلان شهرداری را زمین گیر کرده و ادامه فعالیت را با مشکل مواجه کرده است.

محبوب تیزپاز نیاری با اشاره به اینکه سال های متمادی است بیش از ۲۰۰ فقره تیر برق در خیابان ها و نحلات شهر بعد از عقب کشی رها شده اند، خواستار همکاری مسئولان امر برای جابجایی این تیر برق ها شد.

وی سپس با اشاره به مشکلات برخی تعاونی های مسکن ادارات در بناب گفت: ادارات برق، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دادگستری در گذشته توافقاتی را با شهرداری داشته اند و شهرداری مبلغی نیز از شرکت تعاونی آن ها اخذ کرده که بلاتکلیف مانده است.

کلیددار شهر بناب اضافه کرد: بهترین راه برای ایجاد اشتغال و ایجاد نشاط در شهرستان صدور مجوز لازم برای تعاونی های مسکن این ادارات است که امیدواریم معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با صدور دستور مقتضی زمینه اشتغال و ایجاد نشاط را فراهم سازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا