شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین تبریز بررسی می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از فعالیت چهار دفتر تسهیل‌گری برای مطالعه و بررسی مشکلات مناطق محروم و حاشیه‌نشین در تبریز خبر داد و گفت: این دفاتر در ۶ محله پرخطر تبریز در حال بررسی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

علیار راستگو روز پنجشنبه در نشست کمیته فرهنگی، پیشگیری و کمک‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بر نقش مهم آموزش و اقدامات فرهنگی در کاهش گرایش به مواد مخدر تأکید کرد و افزود: استفاده از نتایج بررسی‌های تخصصی دفاتر تسهیل‌گری، باید در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌نشین، روز به روز کاهش یابد.
 
وی همچنین بر توجه ویژه به مدارس مناطق محروم در ارتباط با خطرات ناشی از گرایش به مواد مخدر تاکید کرد و گفت: یک کمیته تخصصی با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان برای نظارت بر فعالیت اغذیه‌فروشی‌ها و سایر اصناف نزدیک به مدارس، تشکیل و نتیجه آن در جلسات آتی این شورا ارائه شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی نیز با اصناف متخلف، متناسب با قوانین موجود برخورد کنند و هیچ گونه مماشاتی در بحث مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر بخصوص در نزدیکی مدارس نداشته باشند.
 
راستگو گفت: همه ما شرعی و قانونی نسبت به نسل‌های آینده مسئولیم و باید نسبت به آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به خطرات مصرف مواد مخدر اقدام کنیم.
 
در این نشست از دستگاه‌های برتر در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و کاهش مصرف مواد مخدر تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا