تحقق عدالت اجتماعی در گرو برنامه‌ریزی دقیق و علمی برای آحاد جامعه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در نشست هم‌اندیشی تهیه نقشه راه آب استان، تحقق عدالت اجتماعی را در گرو برنامه‌ریزی دقیق و علمی با لحاظ کردن آحاد جامعه ارزیابی کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی با اشاره به صدمات ناشی از دخالت‌های غیرکارشناسی در حوزه‌های تخصصی مانند آب، عنوان کرد: وقوع سیل‌های اخیر ناشی از عدم برنامه‌ریزی دقیق و علمی بود.
وی با اشاره به اینکه برای تحقق توسعه باید به تمامی بخش‌های جامعه توجه شود، افزود: بازدید اخیر از دریاچه ارومیه حاکی از انجام فعالیت‌های خوبی است که البته به تنهایی و بدون همراهی مردم به نتیجه نخواهد رسید و تا زمانی که همراهی مردم در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار نگیرد، به توسعه پایدار نخواهیم رسید.
رحمتی با اشاره به اینکه بررسی‌های انجام شده حاکی از وابستگی معیشتی مردم به آب، پائین بودن بهره‌وری در تولید و تأکید بیش از حد بر توسعه کشاورزی برای جبران آن است، افزود: این ذهنیت باید رفع شود و بحث الگوی کشت به صورت جدی پیگیری شود.
وی با تأکید بر معیشت جایگزین و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی شده، در خصوص شرایط تحقق عدالت اجتماعی اظهار داشت: وقتی در یک منطقه سد می‌سازیم و موجب افزایش ارزش افزوده در منطقه می‌شویم، حداقل باید در سایر مناطق نیز با ارائه تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره به معیشت مردم کمک کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا