کمیسیون گردشگری اتاق تبریز فعالیت خود را آغاز کرد

با برگزاری اولین جلسه و انتخاب هیات رئیسه، کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان و گردشگری اتاق تبریز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

سونیا اندیش عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز و رئیس کمیسیون کار آفرینی، اقتصاد دانش بنیان و گردشگری در جلسه آغاز به کار این کمیسیون، افزایش اشتغال، رونق کسب و کار، فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی، افزایش درآمد ارزی ، ایجاد تعامل با کشورهای مختلف و تقویت دیپلماسی عمومی را از نتایج مثبت گسترش گردشگری دانست و اظهار امیدواری کرد این کمیسیون بتواند نقش سازنده خود را در تقویت اقتصاد و کارآفرینی حاصل از گردشگری در استان و منطقه ایفا کند.

وی با قدردانی از هم افزایی و همراهی تمام اعضا در جهت توسعه اقتصادی استان در زمینه های تخصصی این کمیسیون، افزود: اعضا در جلسات اولیه می بایست با تدوین استراتژی مشخص برای این کمیسیون امکان استفاده از ظرفیت های موجود از یک طرف و جلوگیری از تهدیدات موجود را به خاطر گستردگی مباحث این کمیسیون، در دستور خود قرار دهند.

یونس ژائله رئیس اتاق تبریز نیز در این جلسه با اشاره به این نکته که بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که عمده علت عقب ماندگی استان کمبود منابع مالی است، گفت: با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی کشور برای حضور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق تبریز دعوت به عمل آوردیم تا در این خصوص تدابیر اساسی در سطح کشور و استان اندیشه شود.  

وی بهره برداری از فرصت های پیش آمده را یکی از راهکارهای اصلاح وضعیت اقتصادی استان خواند و اظهار امیدواری کرد با ایجاد کمیسیون های تخصصی و با بهره گیری از توان علمی جوانان در استان امکان ثروت آفرینی در جهت توسعه و رفاه اجتماعی احاد جامعه قدم های موثری برداشته شود.

در این جلسه خیابانی و آلپار به عنوان نواب رئیس و درخشانی به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شدند و از طرف اعضای حاضر در جلسه مصوب شد تا سه کمیته تخصصی کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان و گردشگری به عنوان حوزه های اصلی این کمیسیون تشکیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا