هوای آذربایجان‌شرقی بارانی می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: هوای استان از بعد از ظهر امروز تا فردا با بارش های خفیف و پراکنده باران همراه است.

محمد اشجعی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی و با توجه به شرایط فصلی محلی و گذر امواج ناپایدار، هوای استان در برخی نواحی همراه با افزایش ابر و غرش آذرخش است و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی اظهار داشت: روز سه شنبه هوای استان صاف تا کمی ابری، روز چهارشنبه صاف و روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر و در ارسباران احتمال رگبار پراکنده و خفیف باران و آذرخش همراه است.

اشجعی، ادامه داد: هم اکنون (حدود ساعت ۱۰ صبح) بندر شرفخانه با ۲۸ و هشترود با ۱۷ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۲۳ درجه سانتی گراد است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.  
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.  
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا