دانشگاه تبریز واحد فراوری محصولات لبنی ایجاد کرد

رییس دانشگاه تبریز از ایجاد واحد تولیدی محصولات لبنی توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح می شود.

میر رضا مجیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: این واحد از محل کمک های خیرین و منابع داخلی با هزینه بیش از ۵ میلیارد تومان در محل خلعت پوشان این دانشگاه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این طرح آموزشی، پژوهشی و خدماتی است، ادامه داد: با راه‌اندازی این واحد بستری برای انجام کارهای عملی دانشجویان دانشکده کشاورزی فراهم می شود.

مجیدی تاکید کرد: دانشجویان در کنار آموزش های تءوری باید کارهای عملی انجام دهند تا در کنار آخرین اطلاعات علمی در عمل نیز تبحر لازم را به دست آورند.

وی با اشاره به سفر دو روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تبریز در هفته جاری گفت: ساختمان دانشکده کشاورزی اهر در قالب طرح تملک دارائی های سرمایه ای مصوب، ساختمان مرکزی حراست در ۵ طبقه از محل منابع داخلی و سیستم آشپزخانه تمام صنعتی از دیگر طرح هایی است که با حضور دکتر غلامی افتتاح می شوند.

رئیس دانشگاه تبریز اظهار داشت: برای افتتاح و راه اندازی این طرح ها نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی غبارروبی مزار شهدای گمنام، بازدید از بخش های مختلف دانشگاه تبریز از جمله بازدید از مرکز رشد و سیستم تصفیه آب قنات، شرکت در جلسه هیئت امنای دانشگاه تبریز، شرکت در جلسه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان، جلسه با استاندار، نشست با ایثارگران و جلسه با شورای دانشگاه و هیات ممیزه و نمایندگان شورای صنفی از جمله دیگر برنامه های سفر وزیر علوم به استان برشمرد.

به گزارش ایرنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر پور اصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور ۷ و ۸ مردادماه سال جاری به تبری سفر می کنند.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا