وکیل ترامپ، اروپایی‌ها را به سبب همکاری با ایران تهدید کرد

«رودی جولیانی» در مصاحبه‌ای تهدید کرد در صورت ادامه همکاری‌ها کشور‌های اروپایی با ایران، آمریکا کاری خواهد کرد اروپایی‌ها از کرده خود شرمنده شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ کشورهای اروپایی‌ را به سبب همکاری با ایران تهدید کرد.

او در این مصاحبه با تکرار ادعاهای بی‌اساس واشنگتن علیه کشورمان گفت: «آمریکا در حال اعمال بیشترین فشار علیه کشور‌های اروپایی به منظور پایان دادن به سیاست سازش در برابر ایران است؛ اما در صورتی که این کشور‌ها به این روند ادامه دهند؛ نمی‌توانیم با زور آن‌ها را وادار به بازنگری در این امر کنیم؛ اما می‌توانیم کاری کنیم که به سبب هر گونه اقدام خود احساس شرمندگی کنند.»

ایران روز یکشنبه ۱۶ تیر گام دوم خود در مسیر کاهش اجرای تعهدات برجامی را برداشت و به صورت رسمی اعلام کرد غنی‌سازی اورانیوم را در سطح بالاتر از ۳.۶۷ درصد آغاز می‌کند. تصمیم ایران در افزایش غنی‌سازی اورانیوم در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عهدشکنی طرف‌های اروپایی این توافق بین‌المللی در عمل به تعهداتشان اتخاذ شد. تهران به اروپایی‌ها هشدار داده است اگر همچنان به تعهدات خود در منتفع کردن ایران از توافق هسته‌ای عمل نکنند، تا ۶۰ روز دیگر گام سوم خود را در کاهش اجرای تعهدات برجامی برمی‌دارد.

وکیل ترامپ در ادامه این مصاحبه با اعلام اینکه رفتار‌های کنونی نظام ایران نتیجه سیاست دولت سابق آمریکاست که «به اندازه کافی قدرتمندانه نبود»، عربستان را تنها کشوری معرفی کرد که در مقابل آنچه او «مداخلات ایران» خواند، ایستاده است. 

او که بارها حمایت خود را از گروهک تروریستی منافقین که دستشان به خون مردم کشورمان آلوده است، نشان داده، خواستار «حمایت معنوی» اروپا و آمریکا از این گروهک تروریستی شد و در اظهاراتی مضحک گفت: مریم رجوی (سرکرده گروهک تروریستی منافقین) تنها فردی است که نماینده شایسته همه مردم ایران است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا