۵۹.۵ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی آسفالت و بهسازی ‌می‌شود

 رئیس اداره نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۹.۵ کیلومتر از راه‌های استان آسفالت، بهسازی، ترمیم و لکه‌گیری می‌شود.

اکبر آگاه‌ وظیفه، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای انجام این اقدام ها در قالب طرح تابستانه در سال جاری بیش از ۷۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.

وی اظهار داشت: در این مدت برای روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه های اهر- کلیبر ۲۰ میلیارد ریال، ینگجه – هریس به طول ۱۴ کیلومتر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و گلین قیه به طول ۳ کیلومتر نیز ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: بهسازی راه های هریس – مهربان به طول ۸ کیلومتر با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و جاجان – مستقران به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال در حال انجام است.

آگاه وظیفه، ادامه داد: هم اکنون لکه‌گیری و روکش محور اهر – هوراند – پل آزادگان به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و دوزدوزان – مهربان به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات اداره کل راهداری استان را آسفالت راه روستایی قاقالو ۳.۵ کیلومتر با اعتبار ۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در آزاد راه تبریز- زنجان نیز بهسازی و لکه‌گیری انجام می شود.

آذربایجان شرقی به وسعت حدود ۴۵ هزار کیلومتر مربع، دارای ۱۴ هزار و ۱۹۶ کیلومتر شبکه راهداری است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا