فعالیت ۲۷۸ مرکز درمانی معتادان در استان آذربایجان شرقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ شرقی گفت: ۲۷۸ مرکز درمانی معتادان در این استان وجود دارد که در حال حاضر ۷۹ هزار و ۶۷۸ نفر در این مراکز پذیرش شده و مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا استاد رحیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان هریس افزود: حدود ۲۲ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی، ۱۳۵ همایش پیشگیری و ۵۰۱ نوع نمایشگاه برای پیشگیری از مواد مخدر در سال گذشته در استان برگزار شده است. 
وی بر لزوم فرهنگسازی و مقابله فرهنگی با بحران اعتیاد در استان تأکید کرد و گفت: برای پیشگیری و بالابردن سطح آگاهی خانواده‌ها از مضررات مصرف مواد مخدر باید تمام تلاش خود را انجام دهیم. 
استاد رحیمی در ادامه از عوامل اصلی گرایش به مواد مخدر به خصوص در بین جوانان را بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده،  سطح بیسوادی والدین، میانگین سنی، ارتباط با دوستان، پایین بودن رفتارهای اجتماعی، رشد بی رویه شهرها و … عنوان کرد. 
وی مرکز ماده ۱۶ را یکی دیگر از مراکز مهم و تاثیرگذار در جمع‌آوری و درمان معتادان معرفی کرد که تاکنون در این مراکز ۲۱۲ نفر در کارگاه بهبود یافتگان استان فعالیت کردند. 
مشاور استاندار آذربایجان شرقی از اشتغال بیش از دو هزار نفر از بهبود یافتگان معتاد استان در رشته‌های قالیبافی، صنایع فلزی و کفاشی نیز خبر داد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا