مسکو تحریم ظریف را خارج از روابط بین‌المللی مدرن دانست

معاون وزیر خارجه روسیه تحریم محمدجواد ظریف از سوی واشنگتن را به شدت محکوم کرد و آن را خارج از روابط بین‌المللی مدرن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری، تحریم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را خارج از روابط بین‌المللی دانست.

ریابکوف گفت: «قطعا اقدام دولت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم. این یک فشار حداکثری است که نباید بخشی از روابط بین‌المللی مدرن باشد».

در ۳۱ ژوئیه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تمامی دارایی‌های احتمالی ظریف در این کشور را مسدود خواهد کرد و افراد و نهاد‌هایی که با وزیر امور خارجه ایران داد و ستدی انجام دهند با مجازات مواجه خواهند شد. این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان وجود هرگونه دارایی در خارج از ایران را رد و اعلام کرده این تحریم‌ها به دلیل آن صورت گرفته است که آمریکا او را یک تهدید می‌داند.

تحریم ظریف از سوی آمریکا واکنش‌های منفی بسیاری چه در میان مقامات داخل این کشور و چه از سوی مقامات دیگر کشور‌ها در پی داشت. هیچ یک از شرکای اروپایی واشنگتن از آن حمایت نکردند و اتحادیه اروپا با بی اعتنایی تمام به ترامپ، این تحریم‌ها را نادیده گرفت و اعلام کرد به همکاری با ظریف ادامه خواهد داد. «کارلوس مارتین دو گوردوئلا» سخنگوی کمیسیون اروپا، در این خصوص گفت: «ما از این تصمیم متاسفیم و با توجه به اهمیت حفظ کانال‌های دیپلماتیک به سهم خودمان در همکاری با ظریف به عنوان دیپلمات بلندپایه ایران ادامه می‌دهیم».

طرح دولت «دونالد ترامپ» برای ایجاد ائتلاف دریایی علیه ایران نیز با امتناع کشور‌ها از پیوستن به آن روبرو شده است و برخی آن را «ائتلاف تک‌نفره ترامپ» توصیف کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا