مطالعۀ طرح ایجاد واحدهای پایلوت در دستور کار فولاد مبارکه

مطالعۀ طرح ایجاد واحدهای پایلوت در دستور کار فولاد مبارکه

جلسۀ کمیتۀ مدیریت شرکت فولاد مبارکه با حضور مهندس عظیمیان مدیرعامل، معاونان و مدیران نواحی بهره‌برداری و پشتیبانی برگزار شد.

به گزارش ارک خبر، در این جلسه، ابتدا گزارش عملکرد و وضعیت ایمنی شرکت در ماه‌های اخیر ارائه شد. مهندس عظیمیان در این خصوص ضمن قدردانی از همکاری کارکنان شرکت و متولیان ایمنی گفت: همچنان که پیش از این نیز تأکید شده است، حتی یک حادثه هم برای شرکت زیان‌بار و زیاد است؛ به همین دلیل و به‌منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه باید با مطالعۀ دقیق شبه‌حوادث و استخراج علل حوادث جزئی از بروز حوادث بزرگ پیشگیری کنیم.
در ادامۀ این جلسه، گزارش وضعیت کیفی محصولات شرکت ارائه شد و مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تأکید بر اهمیت کیفیت محصولات خاطرنشان کرد: به‌یقین کیفیت مواد اولیۀ ورودی به شرکت می‌تواند تأثیر ‌انکارناپذیری بر محصولات نهایی داشته باشد؛ ازاین‌رو باید برای همۀ موارد با استفاده از کارشناسان زبده و کنترل‌های دقیق به روند روبه‌رشد کیفیت محصولات شرکت کمک کرد.
سپــس مدیــــران نـــــواحی آهــن‌سازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد گزارش‌های جداگانه‌ای از روند تولید در چهارماهۀ اخیر ارائه کردند و مدیرعامل فولاد مبارکه در این بخش با اشاره به اهمیت توسعۀ تولید محصولات ویژه در شرکت گفت: تیم‌های تحقیقاتی در شرکت باید برای گسترش تولید محصولات خاص برنامه‌های مدونی داشته باشند و با همکاری واحدهای تولیدکننده شرایطی فراهم کنند تا هرگاه نیاز باشد، محصولات جدید را به هر میزان که سفارش داشته باشیم، تولید کنند و توانمندی تولید پایدار در شرکت همچنان با قوت و صلابت ادامه داشته باشد.
وی در همین خصوص با اشاره به اهمیت ایجاد یک واحد پایلوت برای تولید برخی محصولات جدید در نواحی تصریح کرد: همان‌گونه که این واحد پایلوت در ناحیۀ آهن‌سازی شرکت وجود دارد، باید با مطالعۀ طرح و بررسی‌های دقیق به سمتی حرکت کنیم که در واحدهای پایلوتِ کوچک‌تر از خطوط اصلی، ابتدا محصولات جدید تولید شود تا بتوان با صرف کمترین هزینه در مواد اولیه، نیروی انسانی و وقت، به اطلاعات عدم و نفع تولید محصول جدید دست یافت. در این صورت تصمیم‌گیری برای ورود به تولید انواع محصولات بسیار به‌صرفه‌تر است و با خطای کمتری مواجه خواهد بود.
پس از آن، موضوع تأمین سنگ‌آهن و میزان موجودی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی شرکت مطرح شد و مهندس عظیمیان در این خصوص تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و همکاری خوب مسئولین کشور ان‌شاءالله به‌زودی مشکل تأمین سنگ‌آهن فولادسازان کشور نیز مرتفع خواهد شد.
وی در همین خصوص گفت: فولاد مبارکه باید برای تکمیل حداکثری زنجیرۀ تولید فولاد، به معادن وصل شود. این امر اجتناب‌ناپذیر است و باید برای آن برنامه‌های بلندمدت، زودبازده، دقیق و مدونی داشته باشیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: درست است که فولاد مبارکه در منطقۀ اصفهان بنا نهاده شده، اما نباید فراموش کرد که این دستاورد بزرگ صنعتی کشور که درست در زمان جنگ و با اولویت دست‌یابی به تولید ورق و رهایی از وابستگی به واردات ساخته شده است، سرمایۀ ملی است؛ ازاین‌رو همۀ مردم و مسئولان باید به‌دوراز هرگونه نگاه منطقه‌ای و قومی از دل‌وجان برای حفظ و ارتقای آن همت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا