دمای هوای آذربایجان‌شرقی ۳ تا ۵ درجه افزایش می‌یابد

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای هوای استان از فردا به صورت نسبی ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

محمد اشجعی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه افزایش دمای هوا در منطقه ارسباران محسوس خواهد شد، افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، هوای استان در روزهای آینده صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران در منطقه ارسباران مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان های مراغه و ملکان با ۳۵ و سراب با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان گزارش شده اند.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت دمای هوای تبریز در گرمترین زمان به ۳۱ و در خنک ترین زمان به ۱۶ درجه سانتی گراد رسید و دمای کنونی آن ( حدود ساعت ۱۰ صبح) ۱۹ درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه کاهش یافته است.

اشجعی ادامه داد: روز گذشته در بخش های شمالی و شرقی استان بارش پراکنده باران به ویژه در کلیبر ۵ میلی متر، در سراب بارش تگرک و در شهر جدید سهند وزش باد با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا