برخورداری از نظام اجرا و پایش شاخص مهم سند تدبیر توسعه آذربایجان‌‏شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی برخورداری از نظام اجرا و پایش را شاخص مهم سند تدبیر توسعه آذربایجان‏شرقی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی عصر امروز در پنجاه و پنجمین جلسه شورای گفت‏وگوی دولت و بخش خصوصی استان با نگاهی اجمالی به دومین سند تدبیر توسعه استان به تشریح فرایند و مراحل تدوین این سند پرداخت. 

وی افزود: بعد از طرح موضوع و تصویب در شورای برنامه‏ریزی استان، شورای راهبری سند و گروه مشاوران علمی را تشکیل دادیم و به شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان و صاحبنظران استان در حوزه‎های مختلف پرداختیم.

بهبودی افزود: در مراحل بعد جلسات تخصصی با حضور نخبگان و صاحبنظران برگزار و متدلوژی و مراحل کار تهیه و تدوین سند معین شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان به تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی، تعیین شاخص‎ها و معیارهای انتخاب هسته‎ها و برگزاری هم‎اندیشی با حضور ۷۰۰ نفر از صاحب‌نظران و مسوولان اجرایی استان اشاره و تصریح کرد: در نهایت ۶۹ هسته کلیدی اولیه تعیین شد و بعد از بررسی‌‏ها و غربالگری‌‏ها به ۱۴ هسته کلیدی نهایی رسیدیم.

وی اعلام کرد: در مجموع سند تدبیر توسعه آذربایجان‏‌شرقی دارای ۶۸ پروژه است و ۱۴ هسته تعیین شده جزایر منفک از هم نیستند بلکه به همپوشانی هم می‎پردازند.

این اقتصاددان با بیان اینکه در جهت تعیین نظام پایش و ارزشیابی و تهیه و تنظیم نظام اجرایی سند تاکید بسیاری داشتیم، به تشریح چارچوب کلی مدل ارزیابی CIPP دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.

وی اعلام کرد: طبق بررسی‎های صورت گرفته بیش از ۶۱ درصد برنامه‎های سند تدبیر توسعه اول تحقق یافته که رقم امیدوارکننده‎ای است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا