فرمانده سپاه آذربایجان شرقی: ۲۲ موکب آذربایجان‌شرقی در اربعین فعال می‌شود

فرمانده سپاه عاشورا گفت: ۱۳ موکب در کربلا، ۴ موکب در نجف، ۴ موکب در سامرا و یک موکب نیز در مرز شلمچه توسط مردم آذربایجان‌شرقی راه اندازی شده که ظرفیت خوبی برای خدمت رسانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، سردار عابدین خرّم در جلسه موکب‌های اربعین با اشاره به اینکه باید برای اداره موکب‌ها به دنبال منابع مردمی باشید، اظهار داشت: برای افزایش کارآیی موکب‌ها باید از تفرّق اجتناب کنید و ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاورید؛ شان همه ما در دستگاه اربعین نوکری است.

وی ادامه داد: البته موکب‌های ما در اربعین باید کمک کار مردم عراق باشند نه جایگزین آنها زیرا اصل مردم عراق هستند و ما فرع بر آنها هستیم.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه مطابق ابلاغ وزارت کشور تردد آذربایجانی‌ها به کشور عراق از مرز خسروی خواهد بود، گفت: ۱۳ موکب در کربلا، ۴ موکب در نجف، ۴ موکب در سامرا و یک موکب نیز در مرز شلمچه توسط مردم آذربایجان‌شرقی راه اندازی شده که ظرفیت خوبی برای خدمت رسانی است.

در ادامه این جلسه علی حق بیگی رییس ستاد عتبات آذربایجان‌شرقی نیز عنوان کرد: ستاد اربعین استان به دنبال تسهیل حضور زائران در پیاده روی اربعین است و باید زیرساختهای لازم را برای زائران فراهم کنیم. 

وی ادامه داد: باید در قالب موکب‌ها امکان اسکان و پذیرایی ۲۲هزار نفر مهیا شود، همچنین در موکب‌های پرجمعیت نیز درمانگاه‌های سرپایی ایجاد خواهد شد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا