آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان سمیرم برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان سمیرم برگزار شد.

به گزارش ارک خبر: در این مراسم که ائمه جمعه و جماعات و اعضای شورای اداری و تأمین شهرستان حضور داشتند، محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته دفاع مقدس بیان داشت: جانفشانی ها و رشادت های جوانان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با تأسی از حرکت امام حسین(ع) که همانا جهاد در راه خدا و اعتقادات بود، صورت پذیرفت و آنچه امروز برای ما به میراث باقی مانده است به برکت خون شهدا و مقاومت های آن بزرگ مردان است.

وی افزود: اگر مردم در این نظام مقدس علی رغم همه سختی ها همچنان حامی نظام خود هستند به دلیل اعتقاد قلبی به ارزشهای دینی و ولایت فقیه بمنظور تأمین سعادت دنیوی و اخروی آنان است و از مسؤولان توقع دارند از این مسیر منحرف نشوند.

ایشان تصریح کرد: هر مسؤول در هر حوزه و پست و مقامی باید خود را خادم مردم بداند و اگر اعتماد و حمایت مردم خدشه دار شود دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

حبیبی در ادامه به اثرات مهم وضعی صلح و سازش در پرونده های قضایی اشاره و خاطرنشان کرد: پرونده ای که از طریق صلح و سازش مختومه می شود احتمال تشکیل مجدد آن بسیار ضعیف تر از پرونده ای است که با صدور حکم قضایی مختومه می شود و ضروریست این فرهنگ ارزشمند که در آموزه های دینی ما نیز به آن سفارش زیاد شده است، تقویت شود.

ایشان همچنین هماهنگی و همپوشانی میان مسؤولان را رمز موفقیت دانست و یادآور شد: تعامل و همکاری میان مسؤولان هیچ منافاتی با استقلال قوا نداشته و رمز موفقیت در پیشبرد اهداف عالی و کسب رضایتمندی عمومی به شمار می آید.

عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان در بخش دیگری از سخنانش صنعتگران را در خط مقدم جبهه صنعت و رونق تولید توصیف و بیان کرد: با در نظر داشتن نقاط قوت و مستعد در هر بخش نسبت به سرمایه گذاری و رونق تولید تلاش شود؛ چرا که بیشتر مناطق و خاک و مواهب طبیعی در استان مستعد برای کشاورزی و دامپروری است اگر با در نظر گرفتن این مهم نسبت به رونق تولید و سرمایه گذاری پایدار اقدام شود، شاید کمتر مجبور به استفاده از صنایع آلاینده محیط زیست باشیم.

رییس کل دادگستری استان به کمبود نیروی اداری و قضایی در  دادگستری استان اشاره کرد و گفت: تا کنون مشکلاتی در جهت جذب نیرو وجود داشته که بحمدالله با مدیریت و تدبیر مسؤولان عالی قوه قضاییه بخشی از آن حل شده و امید است با حمایت و همراهی مسؤولان بیش از پیش بتوانیم در جهت جذب نیرو و توسعه قضایی گام های مؤثری برداریم.

در پایان این آیین از تلاش های صادقانه حمیدرضا ابوالحسنی زارع با اهداء لوح، تقدیر و با اعطای حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه آرش ابراهیمی به عنوان ریاست جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا