کاهش ارزش سی.ان.جی به یک سوم قیمت بنزین

خبرگزاری ارک: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در صورت معادل سازی قیمت یک مترمکعب سی.ان.جی با یک لیتر بنزین، مشخص می شود که سی.ان.جی با یک سوم قیمت، معادل یک لیتر بنزین ارزش حرارتی و کارآیی دارد.

به گزارش ایرنا، سیدناصر سجادی با بیان اینکه عرضه سی.ان.جی با نرخ جدید ضمن آنکه راهکاری برای استفاده بیشتر از این سوخت پاک به شمار می آید، افزود: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای تابستانی قرار داریم، مصوبه اخیر دولت تصمیمی در جهت ایجاد رفاه حال و کاهش هزینه های سفر تابستانی آن دسته از کسانی است که خودروهای دوگانه سوز دارند.

وی اظهار داشت: در صورت معادل سازی قیمت یک مترمکعب سی.ان.جی با یک لیتر بنزین، می توان نتیجه گرفت که این سوخت پاک (سی.ان.جی)با یک سوم قیمت، معادل یک لیتر بنزین ارزش حرارتی و کارآیی دارد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی یک کیلوگرم سی.ان.جی ٦٠٠ تومانی معادل ٤٠٠ تومان (هر مترمکعب) است، تصریح کرد: هم اکنون که این سوخت پاک با نرخ هر کیلو ٥٠٠ تومان عرضه می شود، هر مترمکعب آن به ٣٥٠ تومان؛ یعنی یک سوم قیمت کنونی یک لیتر بنزین با نرخ ١٠٠٠ تومان کاهش یافته است.

سجادی درباره آمادگی جایگاههای سی.ان.جی برای عرضه این سوخت پاک با نرخ جدید نیز گفت: با توجه به اینکه مصوبه دولت تازه ابلاغ شده تا زمانی که نمایشگرها با نرخ جدید در جایگاهها آماده شوند، این مهم به صورت نصب نوشته اطلاع رسانی می شود.

وی تصریح کرد: نمایشگرهای جایگاههای سوخت تا هفته آینده برای عرضه سی.ان.جی با نرخ جدید آماده خواهند شد.

سجادی درباره تاثیر تک نرخی شدن بنزین بر مصرف این فرآورده نفتی در یک ماه گذشته (خرداد ماه امسال) نیز گفت: آمارهای این بازه زمانی نشان می دهد مصرف بنزین کاهش داشته است.

وی گفت: مصرف بنزین خردادماه سال جاری که نظام سهمیه بندی لغو و بنزین تک نرخی شد، نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته که بنزین دو نرخی عرضه می شد، نشان می دهد مصرف این فرآورده یک درصد رشد داشته است در حالی که در خردادماه پارسال نسبت به اردیبهشت همان سال که بنزین دو نرخی عرضه می شد، (در هر دو بازه زمانی) افزایش مصرف این فرآورده 4.3 درصد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش تاکید کرد: براساس این آمارها، تک نرخی کردن بنزین در کاهش مصرف بنزین تاثیرگذار بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا