میزان شکایت‌های کارگری در اصفهان ۱۱ درصد کاهش یافت

میزان شکایت‌های کارگری در اصفهان ۱۱  درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: امسال تعداد شکایت‌های کارگری این استان یازده درصد کاهش یافته است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا:محسن نیرومندlنیرومند افزود: در سال جاری بیش از ۱۵ هزار شکایت کارگری در استان انجام شد که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است

وی بیان‌کرد: توافق‌های بین کارگر و کارفرما و توجه به قوانین کار و کارگری موجب کاهش این پرونده‌ها بود و زمینه‌ساز فعالیت بیشتر در استان اصفهان شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به توافق برای حداقل دستمزد بین کارگر و کارفرما، خاطرنشان‌کرد:  افزایش میزان دستمزد کارگران به گذر زمان نیاز دارد و باید تجدیدنظرهایی در این خصوص انجام شود تا اینکه کارفرما به سود برسد.

وی با اشاره به کاهش تلفات و خسارت های کار در شش ماهه امسال ادامه داد: امسال  ۲۱ حادثه فوتی در مراکز صنعتی و تولیدی این استان اتفاق افتاد که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته نیرومند بیشترین حوادث مربوط به صنایع بوده که به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در برخی از کارخانه‌ها، نبود نظارت و کمبود آموزش و دانش نیروی کارگر اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: آیین نامه هایی برای کاهش حوادث کار در استان تنظیم شد که نقش موثری در کاهش حوادث و افزایش ایمنی داشته و کارشناسان و بازرسان بر اجرای این اصول نظارت دارند.

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارشی که از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۹۸ ارائه کرد، نرخ بیکاری در استان اصفهان را ۱۰.۷ درصد اعلام کرد که در مقایسه با بهار سال ۹۷ حدود ۲.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون جمعیت دارد و با بیش از ۹ هزار واحد تولیدی، یکی از صنعتی ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود. مسائلی مانند بالا بودن نرخ مهاجرت به این خطه، رکود اقتصادی برخی واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته و کاهش کشت و کار کشاورزی به دلیل جاری نبودن زاینده رود از جمله دلایل بالاتر بودن نرخ بیکاری در این استان در مقایسه با متوسط کشوری عنوان شده است.

دکمه بازگشت به بالا