باکمک خیرین، مدارس اصفهان به ابزارالکترونیکی مجهز میشود

باکمک خیرین، مدارس اصفهان به ابزارالکترونیکی مجهز میشود

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا: رییس اداره فناوری اطلاعات اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: مجهز کردن مدارس به ابزار و وسایل الکترونیکی و درمجموع تجهیزات فناوری نیازمند کمک و حمایت خیران است.

حمیدرضا خردمند افزود:  پیش از این مدیران مدارس  اصفهان با مشارکت والدین دانش آموزان برای مجهز کردن واحدهای آموزشی به ابزار، تجهیزات آموزشی و هوشمند بسیار تلاش کردند و تاکنون بیش از ۵۵ درصد مدارس به ابزار فناوری‌های روز مجهز شده است.

وی اظهار داشت: با وجود آنکه تجهیزات جدید مانند دیتاشو، تابلوی هوشمند و لپ‌تاپ در بسیاری از مدارس مهیاست ولی توسعه آن نیازمند بودجه و حمایت بیشتر است. 

وی با اشاره به گسترش رو به رشد فناوری درآموزش گفت: متولی تعلیم و تربیت در جامعه آموزش و پرورش است و بر این اساس برای اینکه از حرکت در این مسیر عقب نمانیم باید از ظرفیت ابزارهای نو و هوشمند در این حوزه بیشترین استفاده را ببریم که این امر نیازمند حمایت خیران و سرمایه‌گذاران است.

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اصفهان افزود: با ارتقای نظام آموزشی به سمت فناوری‌های روز می‌توان امیدوار بود که در آینده سواد عمومی در جامعه صرف خواندن و نوشتن  نباشد و سواد الکترونیک نیز به آن اضافه می‌شود.

وی به مقایسه سواد در سه دهه گذشته با اکنون پرداخت و گفت: سواد کنونی تکنولوزی و آموزش الکترونیک است و بر این اساس باید با تسلط به خیلی از موارد مورد نیاز بتوان آن را به درستی به دانش آموزان انتقال داد.
خردمند همچنین بر فراگیری سواد رسانه ای و الکترونیک در جامعه تاکید کرد و گفت: مهمترین حوزه در عمومی کردن این سواد آموزش و پرورش است که باید متولیان و خیران حوزه فرهنگ و آموزش کشور به دستیابی به این مهم کمک حال آموزش و پرورش باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از آموزش‌های مرتبط با فناوری های نو در آموزش و پرورش براساس فناوری روز دنیاست گفت: بر این اساس مهمترین هدف در دستگاه تعلیم و تربیت، شناسایی و شکوفا کردن استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان در این حوزه است.

خردمند تصریح کرد: هم اکنون در پژوهش‌سراها و هنرستان‌های فنی، رشته‌های کامپیوتر، الکترونیک و مکاترونیک، فناوری‌های نو و هوشمند بصورت تخصصی ارائه می‌شود.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در بالغ بر هفت هزار واحد آموزشی به تحصیل مشغولند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا