ایجاد، بهسازی و توسعه زیرساخت های علمی و کاربردی؛ رویکرد اصلی مرکز تعالی بازرگانی

در نشست هم اندیشی متخصصان ارزیابی جایزه تعالی عنوان شد:

ایجاد، بهسازی و توسعه زیرساخت های علمی و کاربردی؛ رویکرد اصلی مرکز تعالی بازرگانی

در نشست هم اندیشی متخصصان ارزیابی جایزه تعالی که با حضور مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس اداره بازرگانی خارجی و معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان، فعالان اقتصادی و استادان دانشگاه برگزار شد، ایجاد، بهسازی، توسعه زیرساخت های علمی و کاربردی و بهکارگیری آنها در واحدهای بازرگانی رویکرد اصلی شورای تعالی عنوان شد.   

 به گزارش ارک خبر: احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با بیان اینکه مرکز توسعه کسب و کار در دوره نهم فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفت، گفت: هفت بخش در ذیل این مرکز قرار دارند و مراکز شتاب دهنده تجارت الکترونیک، شورای تعالی بازرگانی و شتاب دهنده صادرات سه ضلع اصلی مرکز توسعه کسب و کار هستند. 
وی تصریح کرد: بر همین اساس، نخستین رویداد شتاب دهنده صادرات ۷ و ۸ آذر ماه برگزار می شود. 
شهیر در توضیح فلسفه وجودی شورای تعالی نیز گفت: این مرکز در حقیقت شتاب دهنده‌ای برای بازاریابی، بازرگانی و الگویی برای تعالی شرکت‌هاست.  
کریم سلیمی، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون بر روی طرح‌های علمی بازرگانی کشور اقدامی صورت نگرفته است، گفت: ایجاد شورای تعالی بازرگانی گام مثبتی درخصوص بهینه سازی زیرساخت‌های شرکت‌های بازرگانی است؛ بر همین اساس، سازمان صمت استان با این شورا همراهی می‌کند.
 اسماعیل نادری، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست بر هویت بخش نمودن مدل تعالی به منظور ترغیب شرکت‌های بازرگانی برای همراهی با این شورا تاکید کرد. 
مسعود باطنی، نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان اصفهان هدف از این نشست را ایجاد هم‌افزایی در راستای آغاز عملیات اجرایی شورای تعالی بازرگانی عنوان کرد. 
باطنی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت ها در بحث برندینگ و رقابت در بازارهای هدف با مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: به دلیل رعایت نکردن چارچوب‌ها و فرایندهای مورد نیاز این مقوله، فعالیت در کشورهای هدف ادامه دار و پایدار نیست. 
وی کمک به بقای شرکت ها در بازار، حفظ جایگاه و سوق به تعالی را از جمله اهداف شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه خواند و تصریح کرد: توانمندسازی شرکت های بازرگانی در حوزه رقابت پذیری هدف غایی این انجمن است. 
نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان اصفهان رویکرد طرح مذکور را توانمندسازی واحدهای بازرگانی، ایجاد، بهسازی و توسعه زیرساخت‌های علمی، کاربردی و بهکارگیری آنها در این واحدها با رویکرد صادرات عنوان و تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی، افراد حقیقی فعال در زمینه بازرگانی، مشاوران، منتورها و شرکت های مدیریت صادرات از مخاطبان این طرح هستند. 
باطنی با بیان اینکه در سال گذشته طراحی مدل تعالی تخصصی بازرگانی آغاز و در سال ۹۸ نیز دبیرخانه دایم آن راه اندازی شد، گفت: مقرر شده پس از ارزیابی‌های صورت گرفته، در بهمن ماه سال‌ جاری دوره اول این مدل به صورت پایلوت برای تعدادی از شرکت ها با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان اجرا و سپس در سطح ملی معرفی شود. 
سید یاسر معین الدینی، سرپرست دبیرخانه انجمن شرکت های دانش بنیان توانمندسازی زیرساخت های بازرگانی کسب و کارهای موجود در استان را از جمله محورهای فعالیت انجمن شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: بر این اساس مقرر شد انجمن شرکت های دانش بنیان با همکاری اتاق بازرگانی، پژوهشکده مدیریت دانشگاه اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی در انجمن مذکور مرکزی تحت عنوان مرکز تعالی ایجاد نماید. 
وی افزود: پس از دو سال از انجام اقدامات لازم در این خصوص مدل تعالی بازرگانی تدوین شد. 
معین‌الدینی تصریح کرد: با شروع فعالیت دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان و توجه ویژه هیات نمایندگان این دوره به کمک به بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار برنامه ریزی‌های لازم درخصوص ایجاد شورای تعالی مدیریت بازرگانی شکل گرفت. وی هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی متخصصان ارزیابی جایزه تعالی بازرگانی درخصوص ارزیابی زیرساخت‌های بازرگانی شرکت ها و پیش بینی اقدامات بهبودی عنوان کرد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا