امضای ۲۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه در هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی از امضای ۲۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه در جریان برگزاری هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ( رینوتکس ۲۰۱۹ )، از امضای ۲۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه در جریان برگزاری هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) خبر داد و اظهار داشت: ارزش این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها حدود یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که با اجرایی شدن آنها، فضای کسب و کار رونق پیدا می‌کند و برخی از نیازهای داخلی‌سازی می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور کمی و کیفی فناوران و نوآوران، به عنوان یک سازمان کوچک مرکزی با سیستم نوآوری باز برگزار می‌شود.

جهانگیری در رابطه با ویژگی‌های رینوتکس هفتم یادآور شد: این نمایشگاه در ۱۸ زون تخصصی که هر یک توسط یکی از دستگاه‌های اجرایی اداره می‌شد، برگزار شد.

رئیس ستاد برگزاری رینوتکس هفتم ادامه داد: ۳ هزار و ۲۲۲ طرح از ۲۶ استان برای این نمایشگاه ثبت‌نام کرده بودند که حدود یک‌هزار و ۹۰۰ طرح در نمایشگاه حاضر شدند.

وی افزود: از ۱۰۰ داور حاضر در بخش ارزیابی این نمایشگاه، ۴۰ نفر از سایر استان‌ها بودند که نشان از همکاری ملی در این نمایشگاه دارد.

جهانگیری خاطرنشان ساخت: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ۲ هزار و ۶۵۲ نفر در مهمانسراها بدون هزینه اسکان داده شدند و ۱۷ اسپانسر بخش خصوصی نیز در جریان برگزاری این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه اگر عرضه و تقاضا کنار هم باشند، نتایج بهتری دارد، گفت: توجه به عرضه فناوری در کنار تولید داخل موضوعی ضروری است و وزارت صمت باید به تجاری کردن فناوری‌های مراکز علم و صنعتی نیز توجه کند.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا