امحای ۲.۵ تن لامپ مستعمل جیوه ای توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: ۲.۵ تن لامپ مستعمل جیوه ای برای حفاظت از آسیب‌های زیست محیطی در این شهر امحا شد.

عادل کاظمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حفظ و صیانت از محیط زیست، شرکت توزیع نیروی برق تبریز پس از جمع‌آوری، بسته‌بندی و نگهداری لامپ‌های مستعمل و اسقاط حاوی جیوه که سابق در شبکه‌ روشنایی معابر شهری استفاده شده است، نسبت به امحای آن ها کرد. 

وی ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده توسط یکی از شرکت‌های صلاحیت‌دار حوزه‌ محیط‌زیست این امحا انجام شد 

وی خاطرنشان کرد: نحوه‌ جمع‌آوری و انتقال به انبار شرکت در قرارداد نگهداری و روشنایی معابر پیش‌بینی شده بود و لامپ‌های سوخته‌ای که از شبکه باز می‌شوند را روزانه بسته‌بندی کرده و به انبار تحویل می‌دهند، شرکت صلاحیت‌دار به صورت سالانه این لامپ‌های سوخته را که برای محیط‌زیست و سلامتی انسان بسیار مضر هستند امحا می‌کند.

کاظمی ادامه داد: ارسال مرتب و شش ماهه نمونه روغن ترانس برای تشخیص میزان مواد آلاینده برای طبیعت، ساماندهی روغن‌های مستعمل و تصفیه‌ آن در شرکت‌های مورد تایید اداره‌ کل استاندارد برای استفاده‌ مجدد، جمع‌آوری و نگهداری سیلیکاژل‌های مستعمل از ترانسفورماتورها، تلاش برای حفظ گونه‌های جانوری و مخصوصا پرندگان در حوزه‌ تحت پوشش شرکت توزیع برق تبریز و طراحی و ساخت سکوی استاندارد ویژه انبار روغن‌های ترانس از جمله مهمترین اقدامات این شرکت در راستای ایمن‌سازی و صیانت از محیط‌زیست و سلامت شهروندان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا