عادل الجبیر : ایران کل منطقه را تهدید می کند!

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان به تکرار مواضع خصمانه ریاض علیه ایران پرداخت و درباره یمن هم مدعی شد: حوثی ها آغازگر جنگ بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان امروز جمعه مدعی شد: ایران کل منطقه را تهدید می کند و نمی توان اقدامات خصمانه آنرا تحمل کرد. ما حامی فشار حداکثری علیه آن هستیم.

وی ادعا کرد: باید ایران را از ادواتی که با آن منطقه و دنیا را تهدید می کند، محروم کرد. ایران به اصل صدور انقلاب توجه دارد و به حاکمیت کشورها احترامی نمی گذارد. باید با قاطعیت با ایران برخورد کنیم. احدی به دنبال جنگ با ایران نیست.

الجبیر درباره یمن هم مدعی شد: حوثی ها آغازگر جنگ بودند نه ما. یمن از اهمیت به سزایی برای کشور ما برخوردار است و دخالت ایران در آنجا ویرانگر است.

وی افزود: تنها راهکار در یمن راهکار سیاسی است. همه یمنی ها از جمله حوثی ها در آینده یمن نقش دارند. امکان دست یابی به آتش بس و به تبع آن حل و فصل در یمن وجود دارد. 

درباره روابط عربستان و آمریکا هم الجبیر گفت: روابط میان ما و آمریکا فارغ از اینکه چه حزبی بر آمریکا حاکم باشد، قوی و محکم است.

وی ادعا کرد: ما با واشنگتن در راستای مقابله با دخالت ایران حرکت می کنیم کما اینکه با هم علیه تروریسم جنگیده ایم.

درباره روابط عربستان با قطر هم هم گفت: از امیر قطر برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض در هفته آینده دعوت به عمل آمده است. تغییر موضع با قطر در گرو گامهایی است که قطر بر می دارد.

الجبیر درباره فلسطین هم از موضع عربستان در تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس دم زد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا