آلمان از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد!

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در کنفرانسی خبری ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس این کشور به ایران گفت برلین از برنامه موشکی تهران شدیدا نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در کنفرانسی خبری که شب گذشته در برلین برگزار شد، ضمن اشاره به نامه چند روز پیش سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به دبیرکل سازمان ملل در خصوص برنامه موشکی ایران و مغایر اعلام کردن آن با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، گفت: برلین از برنامه موشکی تهران شدیدا نگران است.

هفته گذشته سه کشور اروپایی عضو برجام با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایران شدند.

بر این اساس، فرانسه، انگلیس و آلمان با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند برخی مدل‌های موشک‌های بالستیک ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و گوترش باید در گزارش بعدی خود درباره ایران، این موضوع را اعلام کند.

در قطعنامه ۲۲۳۱ که ذیل برجام در شورای امنیت به تصویب رسید، تنها از ایران خواسته شده است به ساخت موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، مبادرت نکند. این در حالی است که تهران بار‌ها اعلام کرده است هیچ کدام از موشک‌های این کشور برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند و این موشک‌ها متعارف هستند و صرفاً جنبه بازدارندگی دارند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز اقدام اخیر کشور‌های اروپایی را دروغی مذبوحانه برای لاپوشانی ناتوانی‌شان در انجام تعهدات خود در برجام اعلام کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا