نخست‌وزیر مالزی: از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنیم

«ماهاتیر محمد» در سخنرانی خود در نوزدهمین نشست گفتگو‌های دوحه، از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در سخنرانی خود در نوزدهمین نشست گفتگو‌های دوحه گفت: نشست سازنده‌ای با امیر قطر داشتیم. نشست امسال ثابت می‌کند قطر در مسیر درست قرار دارد. ما در مالزی به دنبال ورود به جبهه بندی‌ها نیستیم بلکه ما در مالزی به شراکت نیاز داریم. باید اعتراف کنیم که در جهان امروز، انزواطلبی غیرممکن شده است.

وی افزود: جهان امروز با نگرانی بزرگی روبه‌روست که مربوط به رشد پایدار اقتصادی است. مالزی درباره وضع اقتصاد جهانی به ویژه تقویت شدن رویکرد‌های راستگرا، به شدت احساس نگرانی می‌کند.

ماهاتیر محمد افزود: کشور‌هایی که رؤیای سلطه بر جهان دارند، جز بی‌ثباتی و تنش چیز دیگری در جهان ایجاد نمی‌کنند. به اعمال تحریم بر کشور‌ها برای وادار کردن آن‌ها به پذیرفتن بعضی ایدئولوژی‌ها و تغییر دولت‌ها باور نداریم و در قوانین بین‌المللی هم چیزی وجود ندارد که چنین خط مشی را تایید کند. جنگ تجاری مانند دیگر جنگ‌ها، تصمیمی است که زورگو‌ها می‌گیرند و مردم فقیر متحمل بیشترین آسیب از آن می‌شوند.

نخست‌وزیر مالزی گفت: مالزی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند و فقط سازمان ملل است که حق اعمال تحریم دارد.

ماهاتیر محمد تاکید کرد مالزی و دیگر کشور‌ها به علت تحریم‌ها علیه ایران «یک بازار بزرگ» را از دست داده‌اند و این تحریم‌ها نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.

وزارت خزانه آمریکا در ادامه تحریم‌های یکجانبه خود علیه کشورمان، بیستم آذرماه پنج نهاد، دو کشتی و یک فرد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا