ضریب نفوذ تلفن همراه در جاده‌های آذربایجان‌شرقی بالاتر از متوسط کشوری است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع ۳ هزار و ۳۸۳ کیلومتر جاده اصلی و فرعی استان ۲ هزار و ۹۸۲ کیلومتر معادل ۸۸.۱۵ درصد زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد، در حالی که متوسط کشوری ۸۶.۸۱ درصد می باشد.

مهدی خرامش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از ۷۳ درصد و در مقایسه با میانگین کشوری حدود ۱.۵ درصد پایین‌تر است. 

وی اظهار کرد: تاکنون سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۰۲ خط تلفن همراه اول دایمی و اعتباری در استان واگذار شده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۰۲ خط فعال بوده و بقیه غیرفعال است.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفری آذربایجان شرقی، پوشش جمعیتی تلفن همراه در این استان را ۹۵.۸ درصد اعلام کرد که متوسط کشوری آن ۹۶.۵ درصد می باشد.

خرامش اظهار داشت: در حال حاضر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در آذربایجان شرقی فعال است؛ در مجموع ۷ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۲۷ سیم کارت این سه اپراتور فروخته شده که از این تعداد هم اکنون ۵ میلیون و ۹۸ هزار و ۱۶۲ سیم کارت فعال است.

وی، ضریب نفوذ ریلی تلفن همراه اول در آذربایجان شرقی را نیز ۷۲.۸۵ درصد اعلام کرد؛ در حالی که این عدد در متوسط کشوری معادل ۸۲.۶۴ درصد می باشد؛ از مجموع ۶۳۰ کیلومتر خط آهن آذربایجان شرقی هم اکنون ۴۵۹ کیلومتر تحت پوشش همراه اول قرار دارد.

خرامش از واگذاری تعداد سه میلیون و ۲۹۵ هزار و ۱۶۵ عدد سیم کارت اپراتور ایرانسل در آذربایجان شرقی نیز خبر داد و گفت: از این تعداد سیم کارت یک میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۰۵ عدد فعال و ضریب نفوذ آن حدود ۵۰ درصد است و این رقم در متوسط کشوری معادل ۶۷ درصد می باشد.

وی دلیل ضریب نفوذ پایین تر ایرانسل در آذربایجان شرقی را سرمایه گذاری کمتر در این حوزه بیان کرد.

خرامش با بیان اینکه پوشش جمعیتی ایرانسل در آذربایجان شرقی بیش از ۸۶ درصد است، این رقم را برابر با متوسط کشوری اعلام کرد و افزود: در بخش جاده ای نیز در حال حاضر ۲ هزار و ۲۱۹ کیلومتر  از جاده های استان تحت پوشش این اپراتور است که ۶۶.۳۱ درصد جاده های استان را شامل می شود و نسبت کشوری آن معادل ۶۷.۴ درصد است.

وی اضافه کرد: ۴۱۰ کیلومتر از خط آهن آذربایجان شرقی که ۶۵.۸ درصد جاده های استان را شامل می شود، تحت پوشش اپراتور ایرانسل قرار دارد که میانگین کشوری آن ۶۸.۹۹ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی، تعداد سیم کارت های واگذار شده اپراتور رایتل در استان را ۳۴۰ هزار و ۷۶۰ عدد اعلام کرد و گفت: از این تعداد هم اکنون ۱۸۷ هزار و ۴۵۵ عدد سیم کارت فعال است که ضریب نفوذ آن ۴.۶۷ درصد می باشد و میانگین کشوری آن ۵.۳۹ درصد است.

خرامش با بیان اینکه پوشش جمعیتی رایتل در آذربایجان شرقی ۵۴ درصد است، متوسط کشوری این ضریب را بیش از ۶۲ درصد اعلام و اضافه کرد: این اپراتور ۷۶۵ کیلومتر از جاده ها و ۲۳۸ کیلومتر از خطوط راه آهن استان را تحت پوشش دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا