خسارت اعتیاد در آذربایجان‌شرقی حدود یک هزار میلیارد تومان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: اعتیاد، سالانه حدود یک هزار میلیارد تومان به اقتصاد این استان خسارت وارد می‌کند.

رضا استاد رحیمی روز پنج‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مراغه افزود: مصرف مواد، روزانه بیش از ۲ میلیارد تومان به این استان خسارت می زند این در حالی است که این میزان هزینه می تواند در راستای توسعه اقتصادی و معیشتی هزینه شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح های پیشگیری در کنار درمان معتادان می تواند زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصادی در خانواده ها شود.

استاد رحیمی با اشاره به اجرای طرح یاری گران زندگی در آذربایجان شرقی گفت: این طرح به منظور پیشگیری از اعتیاد در محلات آلوده شهرها و مدارس این استان اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح، بهزیستی، آموزش و پرورش، علوم پزشکی و کمیته امداد مشارکت فعالی خواهند داشت.

فرماندار مراغه نیز با تاکید بر لزوم حمایت از سازمان های مردم نهاد از جمله معتادان گمنام در مقابله با پدیده شوم اعتیاد گفت: امسال از سوی نهادهای متولی امر، ۲۵۵ کارگاه آموزشی، ۲۰ نمایشگاه تخصصی و ۱۲ همایش در زمینه پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان برگزار شده است.

حمید شکری افزود: هم اکنون نیز چهار هزار نفر از خدمات مراکز ترک اعتیاد و بازپروری در این شهرستان استفاده کرده اند.

وی اضافه کرد: مبارزه مستمر با سوداگران مرگ از سوی نیروی انتظامی و نهادهای نظارتی و امنیتی در سال های اخیر تشدید شده لیکن پیشگیری از گرایش نسل جوان به پدیده ناهنجار اعتیاد نیازمند عزم عمومی است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: در راستای شناسایی معتادان، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در این شهرستان غربالگری شده اند.

علی سلیمانی افزود: در این راستا، ۸ هزار نفر در این غربالگری شناسایی و مشاوره سلامت روانی توسط کارشناسان برای آنان ارائه می شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا