تبریز دارای ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی شهری است

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی شهری از جدیدترین زمینه‌های گردشگری است، گفت: تبریز با داشتن مزارع سبزی­ و صیفی‌ در منطقه حکم ­آباد از ظرفیت‌ مناسبی برای توسعه این نوع گردشگری برخوردار است.

احمد حمزه زاده، روز پنجشنبه در جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان افزود: اکوتوریسم و ژئوتوریسم از گرایش های جدید اما پرطرفدار حوزه گردشگری است که به معرفی چشم اندازهای طبیعی به گردشگران با حفظ هویت مکانی آنها می پردازد.

وی با تاکید بر تدوین پلان استراتژی ظرفیت های ژئو توریسم استان اظهار داشت: فرصت‌های ویژه بحث اکوتوریسم و ژئوتوریسم در آذربایجان شرقی به ویژه تبریز باید شناسایی شود و با نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی هدف اصلی از این کار را شناسایی این ظرفیت ها، تهیه اطلس جامع و تعریف مسیرهای طبیعت گردی با رویکرد علمی در راستای تدوین استراتژی پلان ژئوتوریسم و اکوتوریسم در تبریز و استان اعلام کرد.

داود مختاری، رئیس مرکز ژئوتوریسم دانشگاه تبریز و عضو کمیته طبیعت ­گردی استان نیز در این جلسه با تبیین اهمیت طبیعت گردی، ژئوتوریسم و اکوتوریسم در صنعت گردشگری گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت کم نظیری در این حوزه دارد که شناسایی، معرفی و حفاظت آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

فیروز باقرزاده، معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح حفاظت از مزارع حکم آباد تبریز با همکاری دانشگاه تبریز تهیه شده است، گفت: باید اراضی و مزارع این منطقه به عنوان میراث طبیعی شهر به صورت کامل حفظ و نگهداری شود.

آذربایجان شرقی با برخورداری از جذابیت‌های تاریخی، فرهنگی، هتل ها و اماکن اقامتی و زیرساخت های مناسب می تواند با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف و متنوع و شادی آور به یکی از مراکز اصلی جذب و جلب گردشگران داخل و خارج کشور تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا