نرخ کرایه اتوبوسرانی تبریز در سال آتی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

براساس مصوبه‌ی‌ اعضای شورای شهر تبریز، نرخ کرایه حمل و نقل اتوبوسرانی تبریز در سال۹۹،  ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

تعرفه عوارض محلی در خصوص کرایه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و عوارض اکران در فضاهای تبلیغاتی با اعمال تغییراتی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با رای اعضا، به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، فرخ جلالی- مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در صحن علنی شورای اسلامی تبریز با بیان این‌که هزینه‌های اتوبوس رانی افزایش یافته است، گفت: پرداخت بخشی از هزینه‌های  بخش خصوصی نیز بر عهده‌ی شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز است، بخش خصوصی نسبت به شرکت، بیشترین اتوبوس را دارد، به جرات می‌توان گفت، شرایط ناوگان اتوبوسرانی تبریز به لحاظ برخورداری از اتوبوس چندان مناسب نیست اما در عین حال تبریز بعد از مشهد، در وضعیت بهتری قرار دارد ولی در همین وضعیت فعلی نیز صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌ایم.

وی در خصوص ماده ۲۵ مبنی بر افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و عوارض اکران در فضاهای تبلیغاتی شرکت واحد طبق جدول پیشنهادی شهرداری، گفت: میانگین افزایش کرایه ۱۶ مسیر  حدود ۲۵ درصد و حداکثر ۳۰ درصد است.

وی افزود: ما می خواهیم پرداخت پول نقد در کرایه اتوبوس را حذف کنیم، اکنون ۳۴ درصد پرت بلیت داریم و به صلاح مردم است که از کارت استفاده کنند.

وی با بیان این‌که استفاده از کارت به جای پول نقد، به نفع شهرداری و شهر تبریز و به نفع کسانی است که از کارت استفاده می کنند، گفت: افزایش ۲۵ درصدی در راستای جمع آوری پول نقد و جایگزین کردن پرداخت الکترونیکی اجرا شود، اگر در ایستگاهی کارت خوانی کار نکرد، مردم از آن به طور رایگان استفاده کنند.

محرم محمدزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌ی اتوبوس‌ها، اظهار کرد: خانواده‌هایی در این شهر وجود دارند که نمی‌توانند برای فرزندان خود ۱۰۰۰ تومان پول توجیبی بپردازند، برخی از کودکان پیاده به مدرسه می‌روند، مگر شما با این اتوبوس‌ها رفت و آمد می‌کنید؟ چرا حرف‌هایی می‌زنید که به دور از واقعیت است.

عبداله تقی پور- عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با بیان این‌که بلیت‌های تک رقمی برای اتوبوس‌ها در جهان جمع آوری شده است، گفت: نرخ‌های متفاوتی جهت پرداخت هزینه‌ی اتوبوس برای اقشار مختلف در جهان مشخص شده است، اگر قرار بر این است نرخ کرایه‌ی اتوبوس در تبریز افزایش یابد، پیشنهاد می‌کنم تخفیفات ویژه‌ای برای اقشاری مانند دانش آموزان و دانشجویان و غیره اعمال شود.

مسعودی ریحان- عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم نرخ کرایه‌ی اتوبوس در برخی محلات پایین شهر تبریز اخذ نشود ولی در برخی محلات نیز نرخ کرایه، چندبرابر اخذ شود.

فرج محمد قلیزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان این‌که شرکت اتوبوس رانی سیستمی مریض و معیوب است، گفت:  حدود ۵۷ درصد مسافران با تاکسی جابه جا و ۴۳ درصد نیز توسط  اتوبوس جا به جا می شود،سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان سوبسید نیز به شرکت اتوبوس رانی ارائه‌ می‌شود ولی با این حال در وضعیت بدتری قرار دارد، از سویی هم‌، چشم به جیب مردم داریم در حالی که مردم توان مالی ندارند.

محمد باقر بهشتی- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی اشکال اساسی دارد از سال ۹۲ به بعد، هیچ اتوبوسی در این شهر توزیع نشده  و دولت نسبت به تعهدات خود در این موضوع عمل نکرده است.

وی ادامه داد: معتقدم تعرفه‌های نرخ کرایه‌ی اتوبوس باید نسبت به اقشار مختلف تعریف شود .

بررسی تعرفه عوارض محلی در زمینه عوارض صدور مجوز احداث دکل، آنتن، تاسیسات مخابراتی و شهری

سونیا اندیش- نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تعرفه عوارض محلی در زمینه عوارض صدور مجوز احداث تاسیسات مخابراتی، اظهار کرد: بررسی این موضوع به قشر گسترده‌ای از مردم مربوط است، حضور ذی نفعان در این جلسه شاید برای ما امکان پذیر نباشد؛ چرا که برای دعوت گروه‌های مختلف در این جلسه ،نیاز به محلی بزرگ مانند ورزشگاه است.

مسعودی ریحان- عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد کسب و کارهای نو فراهم نشده است، گفت: در اکثر شهرها فیبر نوری ایجاد شده ولی در تبریز زیر ساختی برا ی کسب و کار نو ایجاد نشده است، باید نگاه به آینده داشته باشیم، در حال حاضر دنیا به سمت گسترش کسب و کار نو پیش می رود و این نوع کسب و کار، جایگزین کسب و کارهای سنتی می شود، البته لازمه این اقدام ایجاد زیر ساخت‌ها است.

محمدحسن اسوتچی- عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در رابطه با بهای خدمات و اجاره بهای تاسیسات مخابراتی و ارتباط شهری، اظهار کرد: تشعشعات دکل‌های مخابراتی برای سلامت انسان مضر است،  بلاخره مشخص کنید که دکل‌ها مضر هستند یا نه؟ سه نفر از عضو شورای شهر، پزشک هستند، از آن‌ها می‌خواهیم در خصوص صحت مضررات دکل‌ها به مردم توضیح دهند.

شهرام دبیری- رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، ادامه داد: تاکنون مطالبی در خصوص مضرات تشعشعات مطرح شده، ولی این موضوع ثابت نشده است، ما به طور عادی تحت تاثیر تابش‌ها و اشعه ها هستیم ولی در این بحث چیز ثابت شده‌ای وجود ندارد که نشان دهد این موضوع نیز باعث ورود آسیب جدی به مردم می‌شود.

تقی‌پور- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص، اظهار کرد: بنده به عنوان عضو شورا، با افزایش دکل مخابراتی به دلیل ایجاد مشکل در سلامت مردم، مخالف هستم.

محرم محمدزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که تا ۱۰ سال آتی،امکانات دیجیتالی سایر شهرها در تبریز وجود نخواهد داشت، افزود: زیرساخت‌های لازم برای امکانات دیجیتالی در تبریز فراهم نشده است.

تعرفه عوارض محلی در زمینه عوارض صدور مجوز احداث دکل، آنتن، تاسیسات مخابراتی و شهری با رای اعضای شورای شهر تصویب شد.

بررسی تعرفه عوارض محلی در زمینه بهای خدمات آرامستان‌ها

عبداله تقی پور- عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در این خصوص اظهار کرد: طبق مصوبات سال گذشته، وضعیت افراد کم بضاعت را لحاظ کردیم و تخفیفات سال‌های گذشته نیز برای این قشر ثابت باقی مانده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مقبره‌های خانوادگی در وادی رحمت، افزود: ۱۸ قبر در هر مقبره وجود دارد، موافق افزایش قیمت مقبره‌های خانوادگی از ۸۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان هستیم.

فرج محمد قلیزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز، افزود: پیشنهاد می‌کنم، کارکنان شهرداری اعم از رسمی و پیمانی که در حین انجام وظیفه فوت می‌کنند،  به طور رایگان در بلوک‌های ۵۷ تا ۶۵ وادی رحمت دفن شوند.

محرم محمدزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه با اشاره به فوت کارگر دفن وادی رحمت، اظهار کرد: طی چند روز اخیر یکی از کارگران گور کن وادی رحمت بر اثر ایست قلبی در حین انجام وظیفه فوت کرد، تسلیتی از هیچ یک از اعضا نسبت به فوت این کارگر نشنیدیم؛ چرا که او فردی فقیر بو، از مدیر عامل آرامستان‌های تبریز آقای فلاح به دلیل بررسی این موضوع قدردانی می‌کنم.

تعرفه عوارض محلی در زمینه بهای خدمات آرامستان‌ها با اعمال تغییرات به تصویب رسید.

با تصویب اعضای شورای شهر هزینه‌ کفن و دفن جانبازان ۲۵ درصد به بالا و همسران ایشان‌ رایگان شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا