تقوای فاطمی را در خانواده سرایت دهیم

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی
تقوای فاطمی را در خانواده سرایت دهیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان باید به تاسی از فاطمه زهرا(س) تقوا را از فرد به خانواده سرایت دهیم، گفت: خانه ای که خداوند اراده کرده پلیدی از آن بیرون رود، خانه فاطمه زهرا(س) است.
به گزارش ارک خبر: حجت الاسلام والمسمین سید مهدی خاموشی، تقوا را یکی از عناصر مهم ایمانی دانست و اظهار داشت: مفهوم تقوا به معنای خود حفظی است.
وی با تاکید بر اینکه حفظ کردن خود از دشمن درونی و بیرونی تقوا نامیده می شود، اضافه کرد: تقوا به معنای پرهیز است و در لغت نیز به مفهوم آن است که سپری بگیریم و دفاع از تهاجم مهاجم کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تصریح اینکه تقوا در قرآن کریم بسیار به کار رفته که مخاطب آن مومنین و مومنات هستند، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید اگر تقوا پیشه کنید خداوند متعال به شما قدرت تشخیص عطا می کند، همچنین اگر فردی تقوا پیشه کند خداوند به او قدرت تشخیص حق از باطل عنایت می کند.
وی در ادامه سخنان خود آثار تقوا را مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند در قرآن نیز چنین توصیف کرده است، کسی که تقوا پیشه کند از مشکلات خود برون رفت پیدا می کند، اگر متقی شوید دیگر به سراغ گناه نخواهید رفت، اگر می خواهید روزی مادی داشته باشید تقوا پیشه کنید، خداوند در قرآن کریم وعده صادق می دهد و می فرماید اگر می دانستند اهل شهر و دیار و هر آبادی تقوا پیشه کنند درب آسمان بر روی آنان باز می شود و باران و نعمت می آید.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی تاکید کرد: کسی که توکل به خدا کند در پی تقوا کافی است، کسی که تقوا پیشه کند امورات و مشکلات آن آسان و گناهان آن آمرزیده می شود.
وی به تقسیم بندی تقوا اشاره کرد و بیان داشت: تقوا گاهی فردی و گاهی اجتماعی است، از این رو اگر در منزلی هستید و خانم آن خانه حجاب را رعایت نمی کند و رفتار آقای خانواده ناشایست است آن خانه اهل تقوا نیست، همچنین اگر آن خانه فرزند بی ادب دارد و نان حلال بر سر سفره نمی گذارند آن خانه اهل تقوا نیست.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم خطابش این است، که خانه ای است که خداوند به آن توجه دارد و ذکر الله از آن خانه بالا می رود، اهل نماز، قرآن و عبادت هستند، این نوع خانه دارای تقوای خانوادگی است.
وی ابراز داشت: خانه ای که خداوند اراده کرده است پلیدی از آن بیرون رود خانه فاطمه زهرا(س) است، خانه حضرت زهرا(س) آئینه تمام نمای تقوا و ایمان بود، بنابراین بانوان و آقایان باید خانواده های متقی تشکیل دهند؛ چراکه این نوع خانواده ها شهید عرضه می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و بیان کرد: شهید سلیمانی می گفتند “من یکی برای شما بس هستم” این نفهم های در کاخ سفید فکر می کنند شهید سلیمانی گفته زنده من برای شما بس است! غافل از اینکه نام، آرمان و مکتب سلیمانی برای آنان بس بوده است.
وی تصریح کرد: در آسیای جنوب شرقی که بویی از اسلام نیست لباس ها را مزین به نام و تصویر شهید سلیمانی می کنند چراکه سلیمانی اهل تقوا و خود حفظی و تقوای فردی، خانوادگی و اجتماعی بود؛ از این رو باید به تاسی از فاطمه زهرا(س) تقوا را از فرد به خانواده سرایت دهیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان همچنین تقوای سیاسی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مفهوم تقوای سیاسی این است که ما باید باید هرم سیاسی که خدا رضایت دارد را قبول کنیم و بر اساس آن حرکت کنیم، همچنین باید درحوزه اجتماعی، اجرایی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگ، هنر، آمورش، علم و فناوری نیز بر اساس اشارات و فرماندهی او اداره کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا