افتتاح بیش از ۱۸۰۰ پروژه در دهه فجر در استان اصفهان

استاندار اصفهان خبر داد:

افتتاح بیش از۱۸۰۰پروژه در دهه فجر در استان اصفهان

استاندار اصفهان ازافتتاح ۱۸۲۶ پروژه با هزینه ۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان در دهه فجر در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ارک خبر، عباس رضایی همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک دهه فجر در جمع اصحاب رسانه گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۱۸۲۶ پروژه با هزینه ۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان در  استان اصفهان افتتاح می‌شود که از این رقم ۱۱۳۶ میلیارد مربوط به بخش خصوصی است.

وی بیان داشت: ۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر۸ میلیارد تومان می‌باشد که در دهه فجر امسال افتتاح می شود و بیشترین پروژه‌ها مربوط به اصفهان است.

رضایی افزود: درسال جاری ۳۷۵ پروژه در بخش میراث و گردشگری با بیش از ۱۱٫۵ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده  است.

مقام ارشد استان اضافه کرد: ۶۰ پروژه در دهه فجر امسال با ۳۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال افتتاح است و ۴ پروژه با ۳۲۰ میلیارد تومان بودجه نیز کلنگ‌زنی شده است.

وی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۳۳۰ هزار گردشگر از اصفهان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۰ درصد رشد داشته است.

استاندار اصفهان با اشاره به صادرات استان گفت: در ۱۰ ماهه امسال استان اصفهان با وجود تحریم ها رتبه پنج صادرات در کشور را داشته است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۶ میلیون و ۷۷ هزار تن به ارزش دومیلیارد و ۲۲۱ میلیون دلار و از لحاظ وزنی با رشد ۴۸ درصد و از لحاظ ارزشی با رشد ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته صادرات داشته است.

درادامه این نشست حیدر قاسمی درپاسخ به سوال خبرنگار ارک خبردرباره روند انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان اظهار داشت: ۲۸۳۶ شعبه اخذ رأی در استان اصفهان پیش‌بینی شده و به تأیید هیئت‌های اجرایی رسیده است.

وی افزود: حدود ۶۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان همکاری خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: از مجموع ۱۲۴۲ داوطلب ثبت‌نام کننده در انتخابات در استان، پس از انصراف برخی افراد و رد صلاحیت تعداد محدودی از سوی هیئت‌های اجرایی تا امروز ۳۷۲ نفر در ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان به مرحله پایانی راه یافته‌اند و به رقابت خواهند پرداخت که البته ممکن است تا روز انتخابات تعداد دیگری نیز انصراف دهند.

وی تصریح کرد: افرادی که باز هم به رد صلاحیت خود اعتراض دارند هنوز فرصت دارند که به شورای نگهبان اعتراض کنند و شورای نگهبان تا ۲۱ بهمن‌ماه فرصت دارد که تغییرات و اصلاحات احتمالی را اعمال کند و ۲۲ بهمن‌ماه تعداد افراد تأیید صلاحیت شده قطعی خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: از روز ۲۳ بهمن‌ماه فرمانداری‌ها اسامی نامزدهای نهایی را در حوزه‌های انتخابیه آگهی کرده و به اطلاع عموم می‌رسانند و تبلیغات انتخاباتی از ۲۴ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده شاهد انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم باشیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا