نمایش «فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری تبریز» در تلویزیون ملی سوییس

عضو گروه مستندساز تلویزیون اس ار اف سوییس (SRF) با اشاره به تهیه مستند «بازگشت به ریشه‌ها»، گفت: باهدف تهیه مستند از فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به شهر تبریز آمده‌ایم.

آدریان اشمون با بیان اینکه هدف مستند «بازگشت به ریشه‌ها» این است که راوی داستان با فرهنگ، تاریخ و اصالت خانوادگی خود آشنا شود، افزود: فکر می‌کنم هر انسانی باید بداند اصل و نسب خانوادگی‌اش به کجا برمی‌گردد و فرهنگ و تاریخ خاندانش چیست، به این دلیل تصمیم‌ گرفتیم مستند را با عنوان «بازگشت به ریشه‌ها» تهیه کنیم.

وی با اشاره به این‌که محتوای چند قسمت از این مستند در خصوص آشنایی “سیما” روایتگر مستند بافرهنگ و تاریخی تبریز، شهر پدری خود است، ادامه داد: “سیما” متولد سوئیس است، اما پدرش تبریزی است و ما به این شهر آمدیم تا او بافرهنگ، تاریخ و ریشه اصلی خانواده پدرش آشنا شود.

این عضو گروه مستندساز اس ار اف سوئیس بابیان اینکه این مستند جمعه شب‌ها در تلویزیون ملی کشور سوئیس پخش خواهد شد، اظهار کرد: “بازگشت به ریشه‌ها” با همکاری یک گروه شش‌نفره به معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی تبریز در چند قسمت می‌پردازد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بازار سرپوشیده تبریز و مسجد کبود را برای تهیه این مستند انتخاب کرده‌اند، گفت: بازارها و مساجد از اماکنی هستند که به بهترین شکل گویای فرهنگ و تاریخ یک تمدن‌اند، بازار جهانی تبریز و مسجد کبود نیز جز مهم‌ترین نمادهای این شهر و سرشار از حس فرهنگ و تاریخ هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اشمون در انتها با ابراز خوشحالی از حضور در تبریز، با بیان اینکه سفر وی و همکارانش به این شهر تجربه بسیار لذت بخشی برای آن‌ها داشته است، گفت: به مدت ده روز در ایران خواهیم بود و قسمت‌های بعدی مستند را نیز در شهرهای ارومیه و اصفهان تهیه خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا