تجهیز کتابخانه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی همزمان با دهه فجر

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تجهیز کتابخانه‌های روستایی استان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

وحید حسین‌زاده گفت: اهدای کتاب به ارزش پنحاه میلیون تومان به کتابخانه‌های روستایی استان و تجهیز این کتابخانه‌ها با تازه‌های نشر به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه کتاب پیش بینی شده است.

وی تشریح کرد: با تجهیز این کتابخانه‌ها که جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، کمک شایانی به اعتلا و توسعه فرهنگ مطالعه در استان شده و به خصوص نوجوانان و جوانان این مناطق، اوقات خود را در این کتابخانه‌ها به طور مفید، سپری می‌کنند.

وی، یکی از مسائل مورد توجه این اداره کل را پیشبرد اهداف و امور فرهنگی در اجتماعات روستایی عنوان کرد و گفت: توسعه‌ی فضاهای کتابخانه‌ای و در دسترس قرار دادن تازه‌های نشر و اتفاقات حوزه‌ی کتاب برای علاقمندان در نقاط روستایی، ‌زمینه تعالی فرهنگ و گسترش و تعمیق مطالعه را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسین‌زاده افزود: همچنین علاوه بر این طرح، در طول ایام دهه‌ی فجر، ‌ده‌ها برنامه‌ی فرهنگی،‌ هنری و ادبی توسط اداره کل و ادارات تابعه‌ی شهرستانی اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا