چهارمین «اکسپوی هنری» در تبریز برگزار می‌شود

چهارمین «اکسپوی هنری» با حضور ۱۴۱ هنرمند و شرکت ۲۳۱ اثر در حوزه نقاشی، خط، مجسمه‌سازی و نقاشی‌خط در هتل لاله‌پارک تبریز برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی چهارمین نمایشگاه هنری تبریز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اکسپوی چهارم هم به لحاظ کمی و کیفی رشد یافته است، اظهار کرد: این دوره از اکسپو به شکل سراسری و با مشارکت ۹ گالری‌دار برگزار می شود.
محمدمحمودی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در تولید آثار هنری با وجود دانشگاه های خوب هنری و نیز گالری های متعدد در تبریز، آثار هنری باارزشی تولید می شود اما در زمینه فروش وضعیت خوبی نداریم.

وی در مورد شرکت آثار مجموعه داران تبریزی در این نمایشگاه، با بیان اینکه می دانیم مجموعه داران خوبی در تبریز وجود دارد، گفت: هر مجموعه داری که مایل به شرکت در نمایشگاه باشد، می توانیم به آنها حساب کاربری دهیم.
مدیر موسسه هنری شمس تبریزی با بیان اینکه برخی هنرمندان برای تامین معاش و فروش آثار خود مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و آذربایجان هستند، افزود: هنرمندان برای فروش آثار خود نیازمند حمایت نهادی های فرهنگی و هنری هستند و لازم است سازمان های فرهنگی با خرید آثار هنری از آنان حمایت کنند.

محمودی در مورد فروش و بازاریابی برای آثار هنری عرضه شده نیز گفت: از امسال بانک خریداران را راه اندازی کرده ایم و همچنین تیمی مامور بازاریابی و فروش تشکیل شده است که با افرادی که قبلا شناسایی شده اند، تماس می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خرید آثار، از افراد خارج استان هم دعوت کرده ایم و پیش بینی می کنیم با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی وضعیت فروشش بهتر باشد.

چهارمین اکسپو ( رویداد فرهنگی – تجاری) تبریز به مدت پنج روز از ۲۴ تا ۲۸ بهمن ماه در هتل لاله پارک برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا