هتل بوتیک « اُرُسی » تبریز آماده بهره‌برداری است

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اتمام مراحل ساخت هتل بوتیک اُرُسی، گفت: این هتل بوتیک آماده بهره‌برداری است.

مرتضی آبدار، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این هتل نتیجه تلفیق خلاقانه از علم و هنر است، افزود: این هتل بوتیک با مساحت ۳۵۰ مترمربع با زیربنای یک هزار مترمربع در ۴ طبقه احداث شده و تمام نمادهای طراحی و معماری ایرانی اسلامی به زیبایی در آن بکار رفته است.

وی با اشاره به اینکه این هتل زیرساختی بی‌نظیر برای معرفی، هویت، فرهنگ و تاریخ ایرانی – اسلامی به گردشگران خارجی و داخلی است، اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است که با آغاز به فعالیت آن برای حدود ۱۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت این بنا یادآور اهمیت صیانت از ریشه‌ها و داشته‌های تاریخی، صنایع‌دستی و معماری ایرانی بوده و پنجره اُرُسی این هتل بوتیک با ابعاد ۸.۴ متر در ۵.۴ متر از مولفه‌های اصلی زیبایی و اصالت آن است.

آبدار، با تاکید بر اینکه در خصوص ساخت و طراحی این هتل تمامی جزییات به‌ دقت و کاملا هنرمندانه رعایت شده است، ادامه داد: این هتل در مجموع ۵ سرای (اتاق) سنتی با اسامی کهربا، لاجورد، یاقوت، الماس و زمرد دارد و ظرفیت اقامت آن در مجموع ۱۰ نفر است.

هتل بوتیک ها، اماکن اقامتی هستند که معماری زیبا، شیک و سنتی را در قالب یک هتل در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها با هتل های دیگر در سبک معماری داخلی آن‌هاست.

هتل بوتیک «اُرُسی» تبریز در منطقه «شاه گولی» این کلان شهر به ابتکار و با خلاقیت و هزینه مهدی کلانتری، از جوانان نخبه و کارآفرین شهر، در مدت ۵ سال و با هدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی  نوین ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا