«اسکنر سه بعدی کف پا» بومی‌سازی شد

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت اسکنرهای سه بعدی پا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و تولید لوازم پزشکی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه رونق تازه‌ای گرفته است و براساس آمار ارائه شده سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید تجهیزات پزشکی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

سجاد رحمن‌پور مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره تولیدات این شرکت گفت: اسکنر فشار کف پا، اسکنر سه بعدی پا، اسکنر سه بعدی کف پا، دستگاه تحلیل گام، دستگاه ساخت کفی و دستگاه سنجش قامت در این شرکت تولید می‌شود.

این فعال فناور درباره محصول «اسکنر فشار کف پا» توضیح داد: ۳ تست استاتیک، دینامیک و تعادل توسط اسکنر فشار کف پا توسط این دستگاه انجام می‌شود. که با استفاده از ۲۲۸۸ سنسور و سرعت ۱۰۰ فریم بر ثانیه با استفاده از اسکنر فشار دینامیک به کار رفته در این دستگاه فشار کف پا اندازه گیری می‌شود.

وی ادامه داد: با استفاده از نرم افزار این دستگاه اطلاعاتی کامل از بیماران به دست خواهد آمد، و نوع قوس کف پا به این طریق تشخیص داده می‌شود. و با استفاده از CoP Line نحوه گام برداشتن مورد بررسی قرار می‌گیرد و با استفاده از پروفایل فشار خروجی، نقاط پرفشار کف پای بیمار آنالیز می‌شود.

رحمن‌پور گفت: این دستگاه به راحتی قابل حمل و نقل است و می توان از آن در چند کلینیک، جهت مقاصد غربالگری و یا انتقال به اتاق بیماران در بیمارستان‌ها استفاده کرد.

این فعال فناور افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه رزولوشن بالای آن است به طوری که استفاده از ۲۲۸۸ سنسور باعث شده است تا کاربر بتواند تصویری با جزئیات بالا از فشار کف پای بیمار بدست آورد. این رزولوشن بالا باعث می‌شود تا نقاط پرفشار کف پای بیمار با دقت بالایی به دست آید.

رحمن‌پور بیان کرد: آنالیز گیت با استفاده از ۱۰۰ فریم بر ثانیه باعث می‌شود تا تعداد نمونه برداری بیشتری در حالت گام برداشتن انجام شود و تحلیل کامل‌تری از مشکلات احتمالی پای بیمار به دست آید.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و همچنین مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور از این دستگاه استفاده می‌کنند.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در شرکت تحت مدیریت‌اش گفت: با تولید این محصولات برای ۲۵ نفر شغل ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا