ثبت‌نام ۸۸ درصد از واجدین شرایط کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقی

ارک خبر-

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: بالای ۸۸ درصد از واجدین شرایط برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.

احد جودی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت کارت‌های ملی هوشمند در استان، اظهار کرد: حدود سه میلیون و ۱۲۵ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی در استان هستند که از این تعداد، حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معادل ۸۸ درصد جمعیت استان، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام یا اقدام کرده‌اند، کد رهگیری آن‌ها فعال شده و با در دست داشتن کاغذی که بعد ثبت نام به آن‌ها تحویل داده شده می‌توانند در انتخابات نیز شرکت کنند.

وی با بیان این‌که در راستای ثبت نام کارت ملی هوشمند هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: افرادی که دارای کد رهگیری هستند، هیچ مشکلی نداشته و افرادی که تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند با حضور در ثبت احوال اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مردم تا پایان سال جاری نسبت به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی افزود: رییس جمهور هم طی هفته گذشته با اعلام این‌که باید کارت ملی هوشمند جایگزین تمام کارت های اضافی شود، بر تسریع و پیگیری کارت‌های ملی هوشمند تاکید کردند؛ دولت می‌تواند با الزام استفاده از کارت‌های های هوشمند، در تسریع این فرآیند کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا