پیشرفت‌های ایران در برنامه فضایی آمریکا را خشمگین کرد

ارک خبر- به دنبال پرتاب ماهواره «ظفر» و همچنین رونمایی از موشک بالستیک تازه ایران، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از پرتاب‌های ماهواره‌ای برای پیشرفت بیشتر قابلیت‌های موشک بالستیک خود استفاده می‌کند. 

مایک پمپئو روز سه شنبه در پیامی توییتری نوشت: ایران از پرتاب‌های ماهواره‌ای برای پیشبرد بیشتر قابلیت‌های موشکی بالستیک خود استفاده می‌کند که به وی اجازه می‌دهد تا مخالفان خود و ثبات منطقه‌ای را تهدید کند. 

پمپئو در ادامه مدعی شد که به ایران نباید اجازه توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک داده شود. 

محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات یکشنبه ‌شب (۲۰ بهمن‌ماه) در پایگاه فضایی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام اینکه ماهواره ظفر موفق به استقرار در مدار نشد، اعلام کرد: این ماهواره شبیه ماهواره پیام پس از آنکه از ماهواره‌بر جدا شد موفق به استقرار در مدار نشد. 

وی افزود: این ماهواره حتی از مدار ۵۳۰ کیلومتر نیز عبور کرد و به مدار ۵۴۰ کیلومتری رسید اما از نظر سرعت کم آورد و با وجود اینکه باید به سرعت ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر می‌رسید در سرعت ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ساعت متوقف شد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما ناامید نمی‌شویم و در خردادماه سال آینده، ماهواره ظفر۲ را با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا ارسال می‌کنیم. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا