استاندار آذربایجان شرقی: بانی تمام مشکلات کشور بیگانگان هستند

 استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید مسبب و عامل اصلی مشکلات موجود کشور معرفی شود، گفت: باعث و بانی تمام مشکلات کنونی، بیگانگان اعم از دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنهاست.

محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در مراسم افتتاح و گلنگ زنی طرح های شرکت گاز استان، افزود: طی ۴۱ سال گذشته افراد کم لطف در داخل و دشمنان خارجی نظام با انواع توطئه ها و دسیسه ها تلاش کرده اند تا به هر نحو ممکن به نظام و ملت ایران ضربه بزنند اما هربار با شکست مواجه شده اند.

وی اظهار داشت: دشمنی و کینه توزی دشمنان با نظام اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد که دلیل اصلی آن شعار استقلال و آزادی مردم ما بود که برای نظام سلطه به هیچ عنوان قابل هضم نبوده است.

پورمحمدی ادامه داد: جمهوری اسلامی تنها نظام سیاسی در جهان است که ۴۱ سال پیش پا به عرصه نهاد تا خط بطلان بر قدرت های شرق و غرب کشیده شود.   

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید توسط مسئولان و افراد مطلع به خوبی برای آحاد مردم تبیین و تشریح شود، یادآوری کرد: تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی هیچ زیرساختی در کشور وجود نداشت و مردم نه تنها در روستاها که حتی در شهرهای بزرگ نیز با امکاناتی نظیر برق و گاز و آب شرب بیگانه بودند و محروم از این نعمات الهی زندگی خود را سپری می کردند.

پورمحمدی اضافه کرد: اما به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران در عرصه های مختلف علمی، فناوری، صنایع دفاعی و خدمات رسانی به مردم به چنان رشد و پیشرفتی دست یافته است که دشمنان از دیدن این همه توسعه مایوس و ناراحت شده و دوستان خوشحال می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام و انقلاب از توطئه های خود طی ۴۱ سال گذشته به نتیجه ای نرسیده اند، گفت: من با اطمینان اعلام می کنم که دشمنان از این فشارها و تحریم های اقتصادی نتیجه ای نخواهند گرفت و اگر بتوانیم این سالهای سخت و دشوار را به سلامت عبور دهیم، طی ۵ تا ۱۰ سال آینده کشور با عبور از مرحله گذار به رفاه و توسعه بسیار وسیعی خواهد رسید و مشکلات بسیار کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد ۱۵۷ طرح گازرسانی با سرمایه‌گذاری ۷۹۲ میلیارد ریال در آذربایجان‌شرقی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

از مجموع طرح های فوق تعداد ۹۲ پروژه افتتاحی در شهرها و روستاهای مختلف استان به ارزش بالغ بر ۶۰۸ میلیارد ریال شامل گازرسانی به روستاهای شهرستان تبریز، اسکو، عجب شیر، بستان آباد، مراغه، کلیبرف خداآفرین،چارایماق، جلفا، میانه، مرند، هریس، اهر، ورزقان، هشترد و هوراند و گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس با ساخت ایستگاه میترینگ گاز ، زیرسازی و آسفالت جاده سرویس ایستگاه سی جی اس مراغه، راه اندازی و بهره برداری ایستگاه تی بی اس  شاهلوق مرند، اجرای تاسیسات برقی ایستگاه سی جی اس خاتون آباد میانه و ساخت دو واحد مرکز تعمیرات و بهره برداری در ایتسگاه سی جی اس میانه است.

با بهره برداری از طرح های یاد شده تعداد سه هزار و ۸۵۳ خانوار آذربایجان شرقی از نعمت گاز بهره مند شدند.

همچنین عملیات اجرایی تعداد ۶۵ طرح نیز به ارزش  بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال در شهرستان های تبریز، خداآفرین، سراب، کلیبر و ورزقان با پوشش جمعیتی یکهزار و ۵۶۲ خانوار نیز به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا