۲۰ غرفه صنایع‌دستی آذربایجان شرقی میزبان گردشگران داخلی و خارجی

ارک خبر- معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از میزبانی ۲۰ غرفه صنایع‌ دستی استان از گردشگران داخلی و خارجی سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران خبر داد.

فرشاد به‌آفرین در خصوص نخستین روز از سی و سومین نمایشگاه ملی تهران، از حضور پرشور هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در این دور از نمایشگاه صنایع‌دستی تهران خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار شاهد برگزاری نمایشگاه ملی تهران هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کشور هستیم که معاونت صنایع‌دستی همچون دوره‌های پیشین به همراه هنرمندان توانمند استان با ۲۰ غرفه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: در سی و سومین دوره از نمایشگاه صنایع‌دستی تهران، هنرمندان صنایع‌دستی استان، هنرهای منحصربه‌فرد خود را در ۱۱ رشته هنری نظیر ورنی بافی، نقاشی روی سفال، مینای خانه‌ بندی، چاپ باتیک، رودوزی‌های سنتی، ممقان دوزی، تولیدات چرمی دست‌دوز، تراش سنگ‌های قیمتی و غیر قیمتی، دواتگری، سفال و سرامیک و حکاکی روی فلز در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

وی در خصوص برگزاری هم‌زمان نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی و مزایای این امر، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری برای نخستین بار نمایشگاه ملی صنایع‌دستی  و گردشگری آذربایجان شرقی به‌طور هم‌زمان برگزارشده بود، لذا پیش‌ازاین نمایشگاه تجربه این امر را داشتیم، می‌توان گفت هم‌زمانی نمایشگاه صنایع‌دستی با گردشگری زمینه لازم را برای تعامل بیشتر فعالان حوزه گردشگری باهنرهای دستی و هنرمندان را بیشتر فراهم می‌سازد.

به‌آفرین در خاتمه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در صنایع‌دستی و فعالیت هنرمندانی زبده و کارآمد، برقراری ارتباط و ایجاد تعامل بین هنرمندان و سفرای فرهنگی خارجی، فرصتی مغتنم جهت جهانی ساختن هنرهای آذربایجان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، غرفه‌های صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن ۷، طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۹۸، از ساعت ۹ الی ۱۷ پذیرای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا