مردم تبریز مصرف برق خود را ۱۰ درصد کاهش دهند

ارک خبر- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: از مردم تبریز درخواست می‌کنیم که جهت جلوگیری از قطع برق، ۱۰درصد از مصارف غیرضروری خود را بکاهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

عادل کاظمی در این خصوص گفت: در صورت عدم همکاری توسط مشترکان، اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: سردی و برودت هوا باعث مصرف ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز و حدود ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق در طول روز شده است.

وی با بیان ای‌نکه بر اساس بررسی کارشناسان، اگر بتوانیم ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم تقریبا ۷۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز روزانه در کشور کاهش یافته و از خاموشی‌ها جلوگیری می‌شود، افزود: اگر یک درجه‌ی سانتی‌گراد دمای محیط زندگی و کاری را کاهش دهیم، تقریبا ۶ درصد مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.

کاظمی با اشاره به این‌که دمای نرمال محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد است، اظهار کرد: اگر در منازل، شهروندان عزیز لباس گرم بپوشند و درب اتاق‌هایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را ببندند و از پرده‌های ضخیم استفاده کنند، اتلاف حرارتی کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هوشمندسازی موتورخانه‌ها نیز می‌تواند در کنترل انرژی موثر باشد و استفاده از رادیاتورهای دارای شیر کنترل‌های ترموستاتیک که قابلیت تنظیم راحت‌تر دما را دارند نیز در کاهش مصرف انرژی موثر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز، وی عدم استفاده از شومینه را به دلیل اتلاف حرارتی بالا، صرفه‌جویی در مصرف آب به هنگام استحمام و صرفه‌جویی در روشن نگه‌داشتن لامپ‌های راهرو و پارکینگ‌ها را از دیگر تمهیداتی دانست و گفت: این اقدام می‌تواند در کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق موثر واقع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا