تداوم بارش برف در آذربایجان‌شرقی

ارک خبر- براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه ٢٧ بهمن ماه به استان وارد می‌شود که تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

 طبق اعلام روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی،با ورود سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه ٢٧ بهمن ماه،‌ شاهد بارش برف و وزش باد و بارش باران در کلیه نواحی استان خواهیم بود.

براثر این بارش ها، مه گرفتگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای غیر ضروری اجتناب و ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی اقدام شود.

همچنین  توصیه می‌شود سازمان ها و ارگان های مسوول جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به مردم برخی اقدامات به موقع از جمله نمک پاشی و برف روبی در جاده های مواصلاتی و درون شهری را با جدیت پیگیری کنند.

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: با توجه به شرایط بارش، رانندگان از سفرهای غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند و در صورت ضرورت علاوه بر داشتن زنجیر چرخ ، تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو مطمئن شوند.

سرهنگ رضا کریمی نژاد از رانندگان خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از زنجیر چرخ در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ بزرگ خودروهای خود را روشن نگه دارند.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا