تخصیص ۴ میلیارد ریال برای حمایت از تولید فیلم در آذربایجان‌شرقی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۴ میلیارد ریال از سوی این اداره کل برای حمایت از تولید فیلم در استان تخصیص یافته است.

علی محرمی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به موفقیت فیلم «پوست» در کسب ۲ سیمرغ بلورین سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر افزود: سینمای استان در سال های اخیر از لحاظ محتوایی و زیرساختی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و مقام آوری سینماگران در جشنواره‌های ملی و جهانی و افزوده شدن ۲۴ سالن به تعداد سینماهای استان دلیلی بر این مدعاست.

وی اظهار داشت: ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث مجتمع ها و پردیس‌های سینمایی، زمینه ساز رونق هنر سینما در آذربایجان شرقی شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال مناسب شهروندان آذربایجان شرقی از سینماها گفت: در سال گذشته ۵۷۶ هزار نفر با پرداخت ۳۲ میلیارد ریال در سینماهای استان فیلم تماشا کرده اند.

محرمی، ادامه داد: امید است سینمای ایران و سینمای آذربایجان با برخورداری از سرمایه‌های انسانی برجسته و حرفه‌ای، راه توسعه و تکامل را با قوت ادامه دهد و در تعامل با جهان سهم خود را در این عرصه ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه برادران ارک با هنرمندی خود در عرصه‌ ملی خوش درخشیده و هنر این مرز و بوم را بار دیگر در سطح ملی مطرح کردند، یادآوری کرد: موفقیت بهرام و بهمن ارک و بامداد افشار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر افتخاری برای سینمای آذربایجان است.

برادران ارک سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش هنر و تجربه و بامداد افشار سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی این دوره از جشنواره فیلم فجر را از آن خود کردند.

برادران ارک بعد از ساخت فیلم کوتاه «حیوان» که موفقیت های زیادی در عرصه های بین المللی برایشان به ارمغان آورد، اولین فیلم بلند سینمایی خود «پوست» را به زبان مادری شان (ترکی) ساخته اند.

فیلم «حیوان» اثری درخشان بود که بدون حتی یک دیالوگ به مسئله ای انسانی می پرداخت و فیلم «پوست» نیز در ساختار ظاهری بی شباهت به آن نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا