گران‌فروشی در صدر تخلفات دی ماه

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد: بیشترین تخلفات ثبت شده در دی ماه مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت «سیدمجتبی سجادی» گفت: در دی ماه ۱۰ هزار گشت مشترک توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها انجام شده که نتیجه آن تشکیل حدود پنج هزار پرونده تخلف به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه به شکایت مردم در زمینه‌های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: در دی ماه حدود ۲۳ هزار فقره شکایت مردمی درباره تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری  استان‌ها دریافت شده است که از این تعداد ۷۱ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۲۹ درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.

سجادی تصریح کرد: عمده‌ترین گزارش‌های مردمی در بخش کالایی مربوط  به عرضه نان، و میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل ونقل درون شهری و تعمیر خودروهای سبک است.

 مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، ۶۲۵  فقره با برآورد ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان و  تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

وی با بیان اینکه تلفن ۱۲۴ سامانه نظارت بر تخلفات صنفی و غیر صنفی است، افزود: رسیدگی به همه تخلفات صنفی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست و شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات صنعت، معدن و تجارت استان ها یا تلفن ۱۲۴ و یا مراجعه به سامانه اطلاع رسانی قیمت از طریق سایت ۱۲۴.ir و اپلیکیشن آپ نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام کنند .

به گفته سجادی، در صورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی ، اقدام قانونی و برخورد با متخلفان انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا