سوانح رانندگی در آذربایجان‌شرقی جان ۷۷۱ نفر را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی از کشته شدن ۷۷۱ نفر در حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان خبر داد.

علی صفائی فرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها ۸۱۶ نفر بوده حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۶۱۳ نفر مرد و ۱۵۸ نفر زن بودند که هر کدام به ترتیب ۸ درصد کاهش و ۳ درصد افزایش یافته است.

صفائی فرد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۵۱۶ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۱۷۰ نفر در مسیرهای درون شهری، ۲۴ نفر در جاده های خارج از استان و نامعلوم و سایر راهها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۲۵ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و۳۶ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در دی ماه امسال ۴۲ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ نفر افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۷ در استان ۹۱۸ نفر بود که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۵ نفر مرد بودند.

وی گفت: مصدومین این حوادث نیز درسال ۹۷ بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر گزارش شده است.

صفائی فرد افزود: در طی ۱۰ ماهه اول امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۵ هزار و ۳۲۴ نفر بوده است که از این تعداد ۱۱ هزار و یک نفر مرد و ۴ هزار و ۳۲۳ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۵ هزار و ۹۷۷ نفر گزارش شده بود حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در دی ماه امسال یک هزار و ۱۱۷ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۳۳۵ نفر بوده حدود ۱۶ درصد کاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۷ در استان ۹۱۸ نفر بود که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۵ نفر مرد بوده است. مصدومین این حوادث نیز درسال ۹۷ بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا