تجهیزات و ماشین آلات حمل زباله ضد عفونی می‌شوند

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: تجهیزات و ماشین آلات حمل زباله با مواد گند زدا و ضد ویروس، ضدعفونی می‌شوند.

علیرضا اصغری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تاکید مسئولان بهداشتی کشور و استان، اقدامات بازدارنده و پیشگیری کننده در حوزه مدیریت پسماند از سوی این سازمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال اجرا است.

 وی افزود: طی بخشنامه‌ای، تمامی معاونین خدمات شهری شهرداری‌های مناطق ده گانه و پیمانکاران حوزه خدمات شهری، ملزم به استفاده از مواد گندزدا و ضد ویروس جهت پاکسازی و ضد عفونی کردن تجهیزات و ماشین آلات حمل زباله‌، به ویژه خودروهای حمل پسماندهای پزشکی شدند و سازمان به صورت تمام وقت پیگیر موضوع است.

اصغری همچنین در خصوص سلامت پاکبانان، گفت: تمامی پیمانکاران حوزه خدمات شهری ملزم به تهیه ملزومات بهداشتیاز قبیل ماسک و دستکش برای پاکبانان هستند و نحوه فراهم‌سازی و توزیع این امکانات را رصد می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند کلانشهر تبریز با بیان اینکه تنظیف تبریز به مدد ۲ هزار پاکبان انجام می‌شود، بر لزوم تضمین سلامت آنان به عنوان تامین کنندگان سلامت و بهداشت شهروندان تاکید کرد.

در کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز روزانه بیش از یکهزار و ۲۰۰ تن زباله تولید می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا