فعالیت آژانس‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی به صفر رسید

رییس انجمن آژانس‌های مسافری و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر به دلیل فراگیر شدن ویروس کرونا هرگونه فعالیت آژانس‌های گردشگری به صفر رسیده است.

رشید رجب پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از وضعیت آژانس های گردشگری آذربایجان شرقی از تعبیر «مرده ای روی دست صنعت گردشگری» یاد کرد و افزود: این صنعت هر سال نسبت به سال قبل به شرایط بدتر دچار می شود و کسی هم سراغش را نمی گیرد.

وی حوادث سیاسی، اقتصادی و بهداشتی و امنیتی را بسیار موثر در وضعیت کنونی صنعت گردشگری کشور و آذربایجان شرقی دانست و اظهار داشت:  در سال جاری نوسانات نرخ ارز، حوادث آبان ماه، سقوط هواپیمای اوکراینی و در نهایت گسترش ویروس کرونا منجر به تعطیلی فعالیت آژانس های گردگشری شده است.

رجب پور اضافه کرد: در حالیکه سال گذشته در همین ایام انتقادات زیادی از کم رونق بودن فعالیت آژانس های مسافری و گردشگری می شد، امروز وضعیت کنونی بسیار بدتر و تاسف بارتر از پارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد زیادی از صاحبان آژانس های مسافری و گردشگری آذربایجان شرقی اقدام به تعطیلی واحدهای خود و یا کاهش نیروی انسانی خود کرده اند، گفت: در حالی که زمان حاضر یکی از بهترین فرصت ها برای افزایش ساعات کاری و همچنین اضافه کردن نیروی انسانی بیشتر است.

رجب پور یادآوری کرد: بسیاری از مدیران آژانس ها به دلیل شویع ویروس کرونا اعلام کرده اند که طی یک ماه اخیر حتی یک مورد مراجعه کننده نداشته اند که این امر مترادف با نابودی و سقوط آزاد صنعت گردشگری کشور و البته آذربایجان شرقی است.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد ۲۶۰ واحد آژانس مسافری و گردشگری در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۱۵۰ مورد در تبریز فعال است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه های میراثی جزو ۵ استان برتر کشور در حوزه گردشگری است.

وجود ۲۳ موزه تخصصی، بازار تاریخی ثبت شده تبریز در فهرست آثار یونسکو، مساجد، مدارس، حمام‌ها، بقعه‌ها و امام زاده‌ها و روستاهای متعدد گردشگری و تاریخی، صنایع دستی مختلف در رشته‌های گوناگون و مراکز متعدد تفریخی و خرید از جمله مزیت‌ها و داشته‌های حوزه گردشگری آذربایجان شرقی و تبریز است.

همچنین آب و هوای لطیف و معتدل کلانشهر تبریز و آذربایجان شرقی خنکای شب‌های این شهر در فصل بهار و تابستان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود فرا می‌خواند که شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و شیوع ویروس کرونا مانع جدی بر سر راه صنعت گردشگری این منطقه ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا